ستاری: درآمدزایی شرکت ها بر مبنای نوآوری و برندسازی تحقق می یابد

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نوآوری و خلاقیت را لازمه اصلی درآمدزایی و ایجاد اشتغال در بستر شرکت‎های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: شرکت‎ها بر مبنای نوآوری و برندسازی می‎توانند درآمدزایی کنند. دکتر سورنا ستاری در بازدید از یک شرکت دانش‎بنیان …

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نوآوری و خلاقیت را لازمه اصلی درآمدزایی و ایجاد اشتغال در بستر شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد و گفت: شرکتها بر مبنای نوآوری و برندسازی میتوانند درآمدزایی کنند.

دکتر سورنا ستاری در بازدید از یک شرکت دانشبنیان در حوزه خدمات اینترنتی (فروشگاه آنلاین(، این شرکت را زمینهای مناسب برای برندسازی و نوآوری دانست و بر ضرورت توجه به ایدههای نو و خلاقیت در بستر چنین شرکتهایی تاکید کرد.

وی گفت: این شرکت اکنون که به یک برند تبدیل شده است، میتواند زمینه مناسبی برای نوآوری و برندسازی در حوزههای مختلف همچون صنایع دستی باشد و بر مبنای همین برندسازی، اشتغال ایجاد کند و بیش از گذشته به کالاهای ساخت داخل و ایرانی توجه نشان دهد.

ستاری با یادآوری لزوم خلاقیت و نوآوری برای درآمدزایی افزود: باید فکر کنیم کالایی که در داخل کشور ساخته میشود با چه سازوکاری به مشتریان خود معرفی و عرضه کنیم تا مورد قبول آنان واقع شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با اشاره به توانمندی استارت آپها در برندسازی، بر ضرورت ایجاد این استارت آپها در حوزههایی مانند صنایع دستی در چنین شرکتهایی تاکید و اظهار کرد: این شرکتها می توانند از طریق شرکتهای بزرگ در زمینه صنایع دستی، به تجاریسازی محصولات این حوزهها کمک کنند تا صنعتی مانند سفال در لاله جین همدان به یک برند جهانی تبدیل شود و فروش داشته باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، نوآوری و ایده پردازی را یکی از لازمههای پیشرفت و رقابت پذیری چنین شرکتهایی برشمرد و افزود: شرکتها برای پیروزی در بازار رقابت، باید به روز باشند و همواره به ارایه طرح جدید و خلاقیت و نوآوری بپردازند تا با مشتاق کردن مخاطبان نسبت به کار خود، کسب درآمد و اشتغال زایی کنند.

ستاری ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان که مبتنی بر فناوری و نوآوری هستند، میتوانند در حوزههایی مانند صنایع دستی، گردشگری یا سلامت وارد شوند که نیاز به سرمایه گذاری چندان هنگفتی ندارد. اما نوآوری و ایدههای جدید شاخصه اصلی موفقیت در این حوزهها است که با بهرهگیری از پلتفرم شرکتهای دانش بنیان اتفاق میافتد.

وی با اعلام آمادگی برای ارایه حمایتهای تسهیلاتی به شرکتهای دانش بنیان افزود: آمادگی کامل داریم که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی از ایدههای جدید حمایت کنیم؛ بر این اساس صندوق توسعه ملی امسال چهار درصد تخفیف به شرکتهای دانش بنیان اعطا کرده است و سود 14 درصد صندوق نوآوری و شکوفایی که در عمل 9 درصد است، میتواند در توسعه و تجاری سازی شرکتهای دانشبنیان کمک کننده باشد.

ستاری همچنین بحث صادرات را یکی از زمینه های درخور توجهی دانست که شرکتهای دانشبنیان باید به آن ورود پیدا کنند و افزود: شرکتهای داخلی در کنار توانمندی در جذب بازار داخلی، با توجه به اینکه کشورهای همسایه دارای بازار بسیار خوبی برای صادرات هستند، باید به تدریج به طرف صادرات بروند.

وی گفت: شرکتهای توانمند داخلی، با به دست گرفتن بازارهای صادراتی کشورهای اطراف میتوانند گامهای اثرگذاری در درآمدزایی و توسعه اقتصاد دانش بنیان بردارند.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.