برنامه‌ریزان از ظرفیت‌ کلان‌شهرها برای اهداف کلان و ملی کمتر استفاده می‌کنند

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از تسنیم- رئیس مرکز مطالعات شهر تهران با تاکید بر اینکه امروزه کلان‌شهرها‌، نقش قابل‌توجهی در شکل‌گیری ساختارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دارند، گفت: برنامه‌ریزان از ظرفیت‌های موجود در کلان‌شهرها جهت دستیابی …






رئیس مرکز مطالعات شهر تهران با تاکید بر اینکه امروزه کلان‌شهرها‌، نقش قابل‌توجهی در شکل‌گیری ساختارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دارند، گفت: برنامه‌ریزان از ظرفیت‌های موجود در کلان‌شهرها جهت دستیابی به اهداف کلان و می‌کنند.

بابک نگاهداری ضمن اشاره به اهمیت نقش کلان‌شهرها در کشور تصریح کرد: برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کلان‌شهرهای کشور جهت دستیابی به اهداف کلان و ملی استفاده مطلوب‌تری را داشته باشند که این اقدام نیازمند برنامه‌ریزی مداوم و سیاست‌گذاری دقیق است.

نگاهداری با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق که باعث مدیریت بهتر نیروها و امکانات می‌شود، افزود: بر همین اساس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه مواردی را به‌عنوان پیشنهاد به مسئولان امر ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه سلامت شهری، لزوم شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب آن توسط وزارت بهداشت و شهرداری ها جهت آلودگی‌هایی که سلامت مردم را تهدید می‌کنند، از پیشنهادات داده شده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه گفت: تدوین دستورالعمل و آیین‌نامه‌های اجرایی که مربوط به نحوه تأسیس و فعالیت و انتقال کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و سایر واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری، صنفی و غیره مورد بازبینی قرار دهد از موارد پیشنهادی در برنامه ششم توسعه است که همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و شورای‌عالی استان‌ها با شهرداری‌های کل کشور را نیز می‌طلبد.

نگاهداری همچنین با تأکید بر مدیریت پسماندهای شهری افزود: شهرداری‌های شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت و شهرهای ساحلی و شهرهای حاشیه تالاب‌های داخلی باید پسماندهای خود را با استفاده از روش‌های نوین و فناوری‌های جدید ازجمله روش‌های ارگانیک بازیافت کنند.

وی در پایان به مواردی همچون توسعه فضای سبز، نگهداری منابع آب‌وخاک، مقابله با آلودگی نوری، جلوگیری از انتشار امواج رادیویی مضر، تفکیک محصولات تراریخته از ارگانیک، را از دیگر موارد پیشنهاد شده توسط این مرکز برای بهره‌برداری تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

منبع: تسنیم



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA






































































































































































ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.