تاکید ICAR بر اهمیت آزمایشات مزرعه‎ای تراریخته‎ها

ترجمه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- مجمع تحقیقات کشاورزیی هند (ICAR) ، مهمترین بخش تحقیقات کشاورزی در هند، بر اهميت محصولات تراریخته به عنوان عاملی برای رفع فاصله میان عرضه و تقاضاي غلات در آینده تأكيد کرد. چشم‌انداز 2050 که یک چهارچوب استراتژیک …

مجمع تحقیقات کشاورزیی هند (ICAR) ، مهمترین بخش تحقیقات کشاورزی در هند، بر اهميت محصولات تراریخته به عنوان عاملی برای رفع فاصله میان عرضه و تقاضاي غلات در آینده تأكيد کرد. چشم‌انداز 2050 که یک چهارچوب استراتژیک برای رشد کشاورزی پایدار بر اساس خلاقیت در اين کشور تعریف کرده است، پژوهش بر روی محصولات تراریخته را در میان 9 موضوع کلیدی قرار داده است که باید برای افزایش تولید، تغذیه و درآمد کشاورزان به آن دست پیدا کرد. در سند چشم‌انداز ICAR آمده است: پیشرفت در رشته ژنتیک به عنوان یک گزینه اصلی برای برقراری توازن بین عرضه و تقاضا به شمار می‌آید. این سند که توسط نارندا مودهی، نخست وزیر هند، در تاریخ 25 جولاي در پاتنا منتشر شد، همچنین اشاره می‌کند که تراریخته‌ها یک راه حل معجزه‌آسا برای همه مشکلات نیستند. جزئیات ارائه شده در این سند نشان می‌دهد چگونه پژوهش‌های علمی در این زمینه به پشتوانه آزمایش‌هاي مزرعه‌ای می‌تواند در بررسی مسائل مربوط به ایمنی و مسائل اخلاقی مربوط به محصولات تراریخته موثر واقع شوند.

دکتر آپایان رئیس ICAR در پیشگفتار این سند چشم‌انداز با در نظر گرفتن منابع موجود در کره زمین گفته است: من مطمئنم که چشم‌انداز 2050 ICAR منجر به ایجاد جنبش فکری در میان پژوهشگران برای به کنترل درآوردن دانش، در میان سیاستگذاران برای تعریف سیاست‌هایی در راستای توسعه پایدار کشاورزی برای عرضه غذا و درآمد بیشتر، و در میان مصرف‌کنندگان انگیزه‌ای برای بهتر کردن سبک زندگیشان خواهد بود.

منبع: CBU

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.