ممنوعيت کشت تراريخته در اروپا و امريکا دروغي بيش نيست!

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از موج- مناقشه موافقان و مخالفان کشت تراريخته در داخل کشور، هنوز ادامه دارد و اين در حالي است که دانه‎هاي وارداتي به کشور، از اين نوع هستند. رييس مرکزاطلاعات بيوتکنولوژي در ارتباط با توليد محصولات تراريخته گفت: متاسفانه در ارتباط با محصولات تراريخته دروغ‎هايي در سطح جامعه …

 

مناقشه موافقان و مخالفان کشت تراريخته در داخل کشور، هنوز ادامه دارد و اين در حالي است که دانه‎هاي وارداتي به کشور، از اين نوع هستند.

رييس مرکزاطلاعات بيوتکنولوژي در ارتباط با توليد محصولات تراريخته گفت: متاسفانه در ارتباط با محصولات تراريخته دروغ‎هايي در سطح جامعه منتشر مي‎شود که لازم است منبع چنين شايعاتي از طريق دستگاه‎هاي قضايي، پيگيري شوند. زيرا انتشار آن‎ها به معناي تشويش اذهان عمومي است.

به گزارش خبرگزاري موج: بهزاد قره‎ياضي افزود: مخالفان کشت تراريخته، دچار يک ناآگاهي هستند که برخي از آن‎ها ناخواسته و برخي ديگر عمدي است که بيشتر به منافع اقتصادي مربوط مي‎شود. زيرا برنامه وارداتي خيلي‎ها به هم مي خورد. گذشته از اين‎ها يک حالت فناوري‎ستيزي در افراد مذکور وجود دارد و درست شبيه همان‎هايي هستند که زمان ورود بلندگو به ايران، ادعا مي‎کردند که اين وسيله، بوق شيطان است!

قره‎ياضي با طرح اين پرسش که اگر مخالفان، نگران سلامت جامعه هستند، چرا مقابل واردات اين محصولات نمي‎ايستند، عنوان کرد: اکنون بيشتر دانه‎هايي که به کشور وارد مي‎شود، از برزيل، آرژانتين، امريکا و کاناداست که البته نزديک به 100درصد کشت دانه‎ها در اين کشورها از نوع تراريخته است. يا در مورد سموم، هيچ اعتراضي از طرف خانم ابتکار (رييس سازمان محيط زيست و مخالف کشت تراريخته) منتشر نمي‎شود. در حالي که مصرف بيش از حد اين نهاده خطرهاي بسياري را براي سلامت جامعه رقم مي‎زند.

رييس پژوهشکده بيوتکنولوژي ادامه داد: سايتي به نام «گرين پيس» که وابسته به رژيم صهيونيستي است، اطلاعات غلطي راجع به تراريخته منتشر مي کند و همين سايت، منبع و مرجع مخالفان شده است. اين درحالي است که صدها هزار مقاله علمي درباره مزاياي اين محصولات از طرف متخصصان فن، وجود دارد.

وي معتقد است که ممنوعيت کشت تراريخته در اروپا و امريکا دروغي بيش نيست.

قره ياضي در پايان از مخالفان خواست تا مدارک علمي در اين زمينه ارائه دهند و بيش از اين دروغ را در جامعه منتشر نکنند

منبع: موج
.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.