علم و فناوری نقطه اتکای دولت تدبیر و امید

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- دکتر اسحق جهانگیری در نشستی که با حضور جمعی از روسای دانشگاه‎ها، شهرک‎ها و پارک‎های علم و فناوری در تاریخ 21 مهرماه برگزار شد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی خود را متکی به دانشگاه‎ها و فرهیخته‎ها می‎داند اظهار داشت: سیاست‎های اقتصادی ما در دوران پس از تحریم دقیقا سیاست‎های اقتصاد مقاومتی خواهد بود که مبتنی بر توسعه علمی است. در این شرایط دانشگاه نقشی ویژه خواهد داشت و بخش …

 

دکتر اسحق جهانگیری در نشستی که با حضور جمعی از روسای دانشگاه‎ها، شهرک‎ها و پارک‎های علم و فناوری در تاریخ 21 مهرماه برگزار شد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی خود را متکی به دانشگاه‎ها و فرهیخته‎ها می‎داند اظهار داشت: سیاست‎های اقتصادی ما در دوران پس از تحریم دقیقا سیاست‎های اقتصاد مقاومتی خواهد بود که مبتنی بر توسعه علمی است. در این شرایط دانشگاه نقشی ویژه خواهد داشت و بخش تحقیقات، پژوهش و دانشگاه‎ها همچنان جز اولویت‎های مهم کشور خواهند بود. جهانگیری ادامه داد: توسعه کشور از مسیر توسعه علمی می‎گذرد. بنابراین باید الزامات توسعه علمی را به طور کامل اجرا کنیم. و این دانشگاه‎ها هستند که در جایگاه ساماندهی توسعه علمی کشور قرار دارند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تشریح شرایط شرایط دشواری که کشور از نظر تامین بودجه در آن قرار دارد گفت: در سال 1390 درآمد ارزی کشور 118 میلیارد دلار بوده است. امسال کشور را با 18 میلیارد دلار اداره می‎کنیم. آقایان این حرف را که می‎زنیم دست به قلم می‎شوند و شکایت می‎کنند. من اصلا نفهمیدم چرا شکایت کرده‎اند. خوب 118 میلیارد دلار درآمد نفتی سال 1390 بوده است. وی در پایان گفت: اگر بنا باشد اتکای ما از نفت کاهش یابد به هیچ موضوعی به جز علم و فناوری نمی‎توانیم اتکا کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.