افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی به 4 درصد در پنج سال آینده

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- مجید قاسمی رئیس شورای انجمن‎های علمی ایران طی نامه‎ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور، از توجه وی به تقویت نقش و جایگاه پژوهش، علم، فناوری و نوآوری به عنوان یک موضوع خاص قدردانی کرد. در نامه شورای انجمن‎های علمی ایران به معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری شده است که با اعمال نظارت دولت تدبیر و امید، منویات مقام معظم رهبری …

 

مجید قاسمی رئیس شورای انجمن‎های علمی ایران طی نامه‎ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور، از توجه وی به تقویت نقش و جایگاه پژوهش، علم، فناوری و نوآوری به عنوان یک موضوع خاص قدردانی کرد. در نامه شورای انجمن‎های علمی ایران به معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری شده است که با اعمال نظارت دولت تدبیر و امید، منویات مقام معظم رهبری در خصوص علم، فناوری و نوآوری محقق شود.

گفتنی است دکتر محمد باقر نوبخت پیش از این در بخشنامه‎ای به رؤسای سازمان‎های مدیریت و برنامه‎ریزی استان‎ها خواستار تقویت نقش و جایگاه پژوهش، علم، فناوری و نوآوری به عنوان یک موضوع خاص در تدوین برنامه ششم توسعه شده بود. در همین راستا از کلیه رؤسای سازمان‎های مدیریت و برنامه‎ریزی استان‎ها و کلیه سازمان‎های مربوطه خواسته شده است که در تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضمن تاکید بیشتر بر مشارکت بخش غیردولتی، سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی از وضعیت فعلی به 1 درصد در قانون بودجه سال 95 و تا 4 درصد در سال 99 افزایش یابد. همچنین اختصاص 2 درصد از اعتبارات دستگاه‎ها به پژوهش و تامین بخشی از اعتبارات پژوهشی از طریق دستگاه‎های غیردولتی از دیگر مفاد این بخشنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور همچنین خواستار اولویت بخشی به نوسازی ناوگان پژوهشی کشور به ویژه از بعد تجهیزات آزمایشگاهی و زیرساخت‎های ضروری توسعه فناوری شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.