مهر خاموشی سازمان حفاظت محیط زیست بر لبان مهندسی ژنتیک!

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت پور- همایش موسوم به ایمنی زیستی و آگاهی عمومی در زمینه دستکاری ژنتیکی امروز در حالی در سازمان حفاظت محیط زیست ایران، برگزار شد که به مخالفان حاضر در جمع، فرصتی برای اظهار پرسش از سخنرانان و بیان نظرات خود داده نشد. سخنران‎های این مراسم پس از ایراد سخنرانی سالن محل برگزاری را ترک کردند و زمانی که …

 

همایش موسوم به ایمنی زیستی و آگاهی عمومی در زمینه دستکاری ژنتیکی امروز در حالی در سازمان حفاظت محیط زیست ایران، برگزار شد که به مخالفان حاضر در جمع، فرصتی برای اظهار پرسش از سخنرانان و بیان نظرات خود داده نشد. سخنران‎های این مراسم پس از ایراد سخنرانی سالن محل برگزاری را ترک کردند و زمانی که متخصصان حاضر در جمع برای مشارکت در بحث، مکررا تقاضای زمانی برای گفتگو کردند با مخالفت مداوم و تهدید به اخراج از جلسه مواجه شدند.

این گردهمایی یک روزه با حمایت سازمان محیط زیست ایران و در محل این سازمان در پارک پردیسان برگزار شد.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران در حالی هزینه‎های دولتی را صرف اشاعه سلایق شخصی می‎کند که به عنوان هماهنگ کننده پروژه توانمند سازی ایمنی زیستی موظف به ایجاد بستری مناسب برای آگاه‎سازی عموم مردم است.

شایان ذکر است آگاه‎سازی عمومی طبق تعریف پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا، که ایران نیز عضو آن است، به معنی معرفی مهندسی ژنتیک به عموم مردم و نحوه استفاده از این فناوری نوین است، نه هراس‎افکنی، ابراز سلیقه شخصی و مخالفت مستقیم با قوانین کشور و دروغپردازی.

گفتنی است در پی اعتراض دانشمندان برجسته زیست‎فناوری به نحوه برگزاری این همایش که به ادعای برگزارکنندگان آن همایشی علمی بود، معترضین در کمال ناباوری از جمع شرکت کنندگان اخراج شدند تا برگی دیگر به کارنامه اشتباهات سازمان حفاظت محیط زیست ایران افزوده شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.