برنده جایزه نوبل: در صورت معرفی نشدن محصولات تراریخته، میلیون ها نفر می میرند!

ترجمه: زهرا کهریزی- برنده جایزه نوبل، ریچارد جان رابرتزگفت: کشورهای در حال توسعه نظیر هند، باید محصولات کشاورزی حاصل از مهندسی ژنتیک را بپذیرند. ریچارد جان رابرتز، برنده جایزه نوبل در دانشگاه میسور هند در سخنرانی خود با موضوع ” جرمی علیه بشریت” گفت: در راستای دفاع از محصولات تراریخته تنها نیست، چرا که دستاوردی است که 75 برنده جایزه نوبل نیز از آن حمایت می‎کنند. مخالفت‎های …

 

برنده جایزه نوبل، ریچارد جان رابرتزگفت: کشورهای در حال توسعه نظیر هند، باید محصولات کشاورزی حاصل از مهندسی ژنتیک را بپذیرند.

ریچارد جان رابرتز، برنده جایزه نوبل در دانشگاه میسور هند در سخنرانی خود با موضوع ” جرمی علیه بشریت” گفت: در راستای دفاع از محصولات تراریخته تنها نیست، چرا که دستاوردی است که 75 برنده جایزه نوبل نیز از آن حمایت می‎کنند. مخالفت‎های سازمان‎های زیست محیطی علیه محصولات تراریخته برای پایان دادن به مشکلات سیاسی است. هیچ حقیقت و سند علمی مستند برای ادعایشان مبنی بر زیانبار بودن این محصولات وجود ندارد.

رابرتز در مصاحبه خبری خود که گفته‎هایش به وسیله مرکز سلولی و مولکولی دانشکده علمی تالنگانا تایید شده، بر موضع طرفدارانه خود نسبت به محصولات تراریخته تاکید کرد و گفت: در صورت عدم معرفی محصولات تراریخته، میلیون ها نفر در جهان سوم خواهند مرد.

برنده جایزه نوبل گفت: وقتی حرف محصولات تراریخته به میان می آید، سازمان صلح سبز در جهت اهداف تجاری مردم را از آن می ترساند.

رابرتز برنده جایزه برتر فیزیولوژی و دارو در سال 1993 میلادی  در سخنرانی خود افزود: اگر تکنولوژی می تواند ما را از بحران گرسنگی نجات دهد، چرا از آن استفاده نکنیم.

با این حال رابرتز گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش های پزشکی، نباید مورد حمایت قرار بگیرد. در غرب تولیدکنندگان دارو صرف درمان تمایل به تولید داروهایی دارند که مردم را وابسته نگه دارند، کشورهای در حال توسعه نباید از این رویکرد کاپیتالیسم پیروی کنند.

وی در سخنرانی متمایز خود از دانشمندان این کشورها خواست که علایق خود را پیگیری کنند.

برنده جایزه نوبل درباره خود گفت: من در دوران کودکی قصد داشتم کارآگاه بشوم، اما از آنجایی که که والدین من یک کیت شیمی به من هدیه دادند، علاقه در علم و پژوهش در کودکی در من توسعه یافت.

به گفته رابرتز،نخستین آزمایش وی، درست کردن ترقه بوده؛ کسی است که هنوز موسیقی جاز و غارنوردی را دوست دارد!

رابرتز جایزه نوبل خود را با فیل شارپ یک شهروند بریتانیایی که در سال 2008 میلادی یک شوالیه بود به اشتراک گذاشت.

ریچارد جان رابرتز (متولد ۶ سپتامبر ۱۹۴۳ در داربی، انگلستان) یک بیوشیمیست و زیست شناس مولکولی اهل انگلستان است که در سال ۱۹۹۳ جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را به خاطر کار روی اینترون‌ها برد.

منبع: THE HINDU

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.