دبیر کل خانه کشاورز: مخالفان مهندسی ژنتیک باید ادعایشان را ثابت کنند

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا- دبیر کل خانه کشاورز با اشاره به فواید متعدد مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته برای کشاورزان و اقتصاد کشاورزی کشور تاکید کرد: مخالفت با فناوری‌های نو محدود به محصولات تراریخته نیست و این موضوع در سایر فناوری‌ها نیز وجود دارد. دکتر عیسی کلانتری که در نشست «مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت محیط زیست، امنیت غذایی و سلامت انسان» در پژوهشگاه ملی مهندسی …


دبیر کل خانه کشاورز با اشاره به فواید متعدد مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته برای کشاورزان و اقتصاد کشاورزی کشور تاکید کرد: مخالفت با فناوری‌های نو محدود به محصولات تراریخته نیست و این موضوع در سایر فناوری‌ها نیز وجود دارد.

دکتر عیسی کلانتری که در نشست «مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت محیط زیست، امنیت غذایی و سلامت انسان» در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری سخن می‌گفت با ابراز این عقیده که مخالفان مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته افرادی ناآگاه هستند، اظهار داشت: در حالی‌ که فواید این محصولات در پیشرفت کشاورزی کشور و حفاظت از منابع طبیعی واضح است، مخالفان این فناوری بایستی ادعایشان را ثابت کنند.

وی ادامه داد که موضوع مخالفت با فناوری‌های نو محدود به محصولات تراریخته نیست و این موضوع در سایر فناوری‌ها نیز وجود دارد و ادامه وضع موجود موجب فقیر و فقیرتر شدن کشاورزان شده و وضعیت کشاورزی کشور را وخیم خواهد کرد.

کلانتری با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 کیلوگرم سم در هر هکتار مزارع کشاورزی مصرف می‌شود، ادامه داد که برنج تراریخته مقاوم به آفت با قابلیت عدم ‌نیاز به مصرف سم، علاوه بر بهبود وضعیت کشاورزی، محیطزیست دوستانه نیزهست و با عدم نیاز به سم وارداتی موجبات پبشرفت اقتصادی در این حوزه را نیز فراهم خواهد کرد.

منبع: ایسنا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.