همه پژوهشگران وظیفه دارند ازمحصولات تراریخته دفاع کنند.

تهیه و تنظیم: سمیرا کهک*- در مراسم افتتاحیه نشست “مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت محیط زیست، امنیت غذایی و سلامت انسان” که روز 30 ام دی ماه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با حضور جمع کثیری از پژوهشگران …


در مراسم افتتاحیه نشست “مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت محیط زیست، امنیت غذایی و سلامت انسان” که روز 30 ام دی ماه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با حضور جمع کثیری از پژوهشگران و دانشمندان کشور برگزار شد، دکترعیسی کلانتری دبیرکل خانه کشاورز با اشاره به رهنمودهای امام راحل (ره) اعلام کرد که “برخورداری ازفناوری‌های پیشرفته حق کشاورزان است”.

وی با نقل خاطره‎ای از امام راحل گفت: “درسال 1367 که به سمت وزیر جهادکشاورزی انتخاب شدند به دیدار امام خمینی (ره) رفتم تا از رهنمودهای ایشان بهر‌ه‎مند شوم. دراین دیدار امام (ره) فرمودند که: کشاورزان و روستائیان افراد ظلم‌دیده‌ای هستند ومن از شما فقط یک چیز می‌خواهم و آن این است که کاری کنید که وضعیت کشاورزان بهبود پیدا کند”. مشاور رئیس جمهور اضافه کرد که از آنروز تا به حال در پی تحقق این خواسته حضرت امام (ره) است.

وی در ادامه با این پرسش که در حال حاضر چگونه می‌توان وضعیت کشاورزان را بهبود بخشید، بر ضرورت استفاده از فناوری‎های نو مانند مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته تاکید کرد.

وی افزود: در شرایطی که منابع طبیعی و سرمایه‌گذاری محدود داریم و راه‌حل می‌تواند استفاده از فناوری‌های نو برای بهبود وضعیت کشاورزی کشور و بهره‌برداری حداکثری از منابع موجود باشد، متاسفانه افرادی در کشور هستند که ازروی بی‌اطلاعی و کوته‌فکری برخورداری کشاورزان را از فناوری‌های پیشرفته نیز محروم می‌کنند. در نهایت ایشان از همه ‌پژوهشگران عرصه مهندسی ژنتیک درخواست کردند که از محصولات تراریخته در مقابل این افراد ناآگاه و کوته‌فکر دفاع کنند تا موجبات بهره‌مندی کشاورزان ازاین فناوری که فواید قطعی آن اثبات شده است، فراهم شود.

*عضو هیت مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.