امنیت غذایی، نیازمند کاهش فاصله علم تا عمل است

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری دانشجو- میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز در همایش ملی ملی «مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار» در سالن همایش‎های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور بعد از انقلاب است که پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر خود توانسته است با موفقیت فعالیت‎های علمی خود را انجام دهد. وی افزود: الان ما در دوره هزاره سوم بسیار متفاوت از گذشته عمل می‎کنیم؛ به نحوی که …

میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز در همایش ملی ملی «مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار» در سالن همایش‎های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور بعد از انقلاب است که پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر خود توانسته است با موفقیت فعالیت‎های علمی خود را انجام دهد.

وی افزود: الان ما در دوره هزاره سوم بسیار متفاوت از گذشته عمل می‎کنیم؛ به نحوی که با گذشت زمان و ایجاد فناوری های جدید بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در پیش روی خود می‎بینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: اما در این راستا با وجود مشکلات ما نمی‎توانیم پیشرفت‎ها را انکار کنیم و با آسانتر شدم کارها می توانیم بسیاری از راه‎های طولانی را به راحتی بپیماییم و با رشد علم و فناوری زندگی خود را سامان دهیم.

میرجلیلی بیان کرد: با وجود پیشرفت‎های متعدد ما پل های پشت سرمان را خراب کرده‎ایم که شاید دلیل آن نیز بی‎برنامگی‎های ماست؛ زیرا هیچ زمان فکر بشر در خصوص مشکلات امروزی با این چالش‎ها رو برو نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: امروز ما در دنیایی هستیم که نیاز به برنامه‎ریزی از نو دارد و فاصله تکنولوژی تا عمل میدانی برای آزمایش داشته باشد.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: ما باید یادبگیریم که در این فضای غبارآلود تنها با علم می توانیم به پیش برویم.

وی ادامه داد: امنیت غذایی نیازمند تحقیقات و علم است که باید فاصله علم تا عمل بسیار کم شود تا مراکز مورد تایید در مورد آن برنامه‎ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.