آنالیز ریسک مصرف، قبل از عرضه به بازار ویژگی منحصر به فرد محصولات تراریخته

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از یزد فردا- رییس انجمن ایمنی زیستی ایران در همایش ملی مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار، دسترسی آحاد بشر در همه جا و همه وقت به مواد غذایی کافی و سالم را، مهمترین شاخصه‎های امنیت غذایی عنوان کرد.

بهزاد قره‎یاضی خاطر نشان کرد: استفاده از مهندسی ژنتیک جهت ایجاد اصلاحات و بهبود غذا به نحوی که محصولی باکیفیت بالاتر تولید شود، در دنیای امروز جایگاه ویژه‎ای یافته و ویژگی منحصر بفرد محصولات تراریخته، آنالیز ریسک …

رییس انجمن ایمنی زیستی ایران در همایش ملی مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار، دسترسی آحاد بشر در همه جا و همه وقت به مواد غذایی کافی و سالم را، مهمترین شاخصه‎های امنیت غذایی عنوان کرد.

بهزاد قره‎یاضی خاطر نشان کرد: استفاده از مهندسی ژنتیک جهت ایجاد اصلاحات و بهبود غذا به نحوی که محصولی باکیفیت بالاتر تولید شود، در دنیای امروز جایگاه ویژه‎ای یافته و ویژگی منحصر بفرد محصولات تراریخته، آنالیز ریسک مصرف این محصولات قبل از عرضه به بازار مصرف است.

رییس بخش تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، بهبود صفات ماده غذایی را قبل از مصرف، نشان از بلوغ بشر در استفاده از محصولات سالم و ایمنی غذایی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 181 میلیون هکتار از اراضی زیر کشت دنیا به محصولات تراریخته (مهندسی ژنتیک شده) اختصاص دارد و 28 کشور دنیا از این فناوری پیشرفته در کشت محصولات استفاده می‎کنند.

منبع: یزد فردا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.