تغيير نام سازمان صنعتي بيوتكنولوژي به سازمان نوآوري بيوتكنولوژي

تهيه و تنظيم: ليلا سرمدي – واشنگتن، دی‌سی (4 ژانويه 2016): به منظور نشان‌دادن و انعكاس بهتر پیشرفت‌ها‌ و نوآوری‌های بديع اعضای سازمان صنعتي بيوتكنولوژي در راستاي توسعه و بهبود حوزه‌هاي مختلف درمان، سوخت‌رسانی و تغذیه جهان، BIO كه بزرگترین انجمن تجارت محصولات بیوتکنولوژی در جهان است، نام خود را از سازمان صنعتي بيوتكنولوژيBiotechnology Industry Organization) ) به سازمان نوآوري بيوتكنولوژي …


واشنگتن، دی‌سی (4 ژانويه 2016): به منظور نشان‌دادن و انعكاس بهتر پیشرفت‌ها‌ و نوآوری‌های بديع اعضای سازمان صنعتي بيوتكنولوژي در راستاي توسعه و بهبود حوزه‌هاي مختلف درمان، سوخت‌رسانی و تغذیه جهان، BIO كه بزرگترین انجمن تجارت محصولات بیوتکنولوژی در جهان است، نام خود را از سازمان صنعتي بيوتكنولوژيBiotechnology Industry Organization) ) به سازمان نوآوري بيوتكنولوژي (Biotechnology Innovation Organization) با نام كوتاه BIO تغيير داد. اين سازمان با بيش از 22 سال قدمت شامل دانشمندان، كارآفرينان، سیاستگذاران و افرادي است كه برای پیشبرد و توسعه علم و فناوري در زمینه‌های مختلف پزشكي و بهداشتی، مواد غذایی و کشاورزی، صنعت و محيط زيست تلاش مي‌كنند. رئيس و مدير عامل سازمان BIO «جيم گرين وود» در اين باره گفته است:”این تغییر نام نشان‌دهنده ماموريت مهم و ارزش بالاي كار اعضاي سازمان است. درواقع، اين تغییر نام بهتر، نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه و نوآوری‌های بديع و پیشگامانه اعضاي سازمان در زمينه‌هاي مختلف پزشكي، داروسازي، سوخت‌هاي زيستي، كشاورزي و تغذيه جهان با تامين غذاي بهتر با كيفيت و كميت بالا در استفاده از محصولات تراريخته است. اعضای ما افرادي بسيار خلاق و نوآور در اين سياره خاكي هستند. اين سازمان دربردارنده شرکت‌های زیست‌فناوری و مراكز پژوهشي متشكل از دانشمندان و کارآفریناني است كه چشم‌انداز آينده‌اي متفاوت را مي‌بينند و با نوآوري و خلاقيت در جهت تغيير تاريخ قدم برمي‌دارند.” گرین وود مي‌گويد: “همه فعاليت‌هاي اعضاي ما متمرکز شده است روی توسعه و بهبود جهاني كه در آن زندگی مي‌كنيم. درواقع نام و هویت ما بايد احساس شعف ما را از كشفيات جديد و بديع اعضا در راستاي بهبود و توسعه علم به دنيا منعكس كند.” وي به اهميت استفاده از محصولات زيست‌فناوري كه به سلامت مردم و بهبود زندگی در این سیاره خاكي كمك زيادي كرده است، اشاره كرد و در ادامه آنها را برشمرد

دارو و درمان: بيش از 250 محصول پزشكي و دارويي و واكسن زيست‌فناوري در دسترس بيماراني است كه قبلا بيماري‌هاي غير قابل درمان داشتند.

مواد غذايي و كشاورزي: بیش از 18 میلیون کشاورز در سراسر جهان از مزاياي كشت محصولات تراريخته از جمله افزايش بازده، افزايش كيفيت محصول، عدم استفاده از سموم شيميايي و جلوگیری از آسیب حشرات و آفات کشاورزی و اثرات مطلوب زیست‌محیطی بهره‌مند شده‌اند.

سوخت‌هاي زيستي و انرژي: بیش از 50 پالايشگاه زيستي در سراسر شمال آمریکا براي آزمايش و خالص‌كردن و پالايش مواد به منظور تولید سوخت‌های زیستی و مواد شیمیایی از زیست‌توده که می‌تواند به کاهش گازهای گلخانه‌ای کمک کند، در حال ساخت است. گرین وود افزود: “مردم امیدوارتر از همیشه هستند چون ما مي‌توانيم محصولات جديد و نوآورانه‌اي توليد و به آنها عرضه كنيم كه مسير زندگي‌شان و مسير تاريخ تغيير كند.” وي همچنين گفته است: “اعضای مختلف BIO شامل كليه موسسه‌هاي پژوهشی، متعهد به راه‌اندازي يك كمپاني جهاني وسيع و منظم زيست‌فناوري هستند كه با توليد محصولات نوآورانه خود منجر به توسعه و بهبود زندگي مردم دنيا و بهبود سلامت، طول عمر و كيفيت زندگي آنها شود به طوري كه پيش از اين هرگز ديده نشده بود. درواقع اعضاي ما متعهد به حل تمام مشكلات لاينحل هستند.”

گفتني است كه BIO بزرگترین انجمن تجارت محصولات بيوتكنولوژي در جهان است كه متشكل از شرکت‌هاي بیوتکنولوژی، موسسه‌هاي دانشگاهی، مراکز بیوتکنولوژی دولتی و سازمان‌های مرتبط در سراسر ایالات متحده و در بیش از 30 کشور دیگر است. اعضای BIO پژوهشگران و نوآوراني هستند كه با پژوهش و خلاقيت در زمينه‌هاي مختلف پزشكي، کشاورزی، صنعت و محيط زيست نقش به‌سزايي دارند. BIO همچنین با کنوانسیون بین‌المللی BIO، كه بزرگترین گردهمایی صنعت بیوتکنولوژی در دنيا است، جلساتي در راستاي توسعه بيوتكنولوژي در سراسر جهان برگزار می‌كند. اين خبر در سايت سازمان نوآوري بيوتكنولوژي آورده شده است.


منبع: خبرنامه انجمن بيوتكنولوژي، پاييز 94


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.