زيست‌فناوري فقط خوب نيست، يك ضرورت است

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران – سردار فرحي معاونت آماد، تحقيقات و امور صنعتي وزارت دفاع در همايش آينده‌نگري در زيست‌فناوري در سخناني با عنوان ضرورت توسعه زيست‌فناوري در وزارت دفاع، با بيان جملات فوق افزود كه سرمايه‌گذاري در زيست‌فناوري يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است. ايشان با بر شمردن اهميت زيست‌فناوري به عنوان يك فناوري راهبردي كه حدود 250 كاربرد مختلف دارد، ضرورت دستيابي و استفاده از فناوري‌هاي زيستي به عنوان فناوري قرن بيست و يكم نه تنها در حوزه‌هاي كشاورزي و محصولات حاصل از آن بلكه در ساير زمينه‌ها را مورد تأكيد قرار داد. وي ضمن برشمردن مولفه‌هاي سرمايه‌گذاري، به ناكافي بودن سرمايه‌گذاري در اين حوزه …

 

معاونت آماد، تحقيقات و امور صنعتي وزارت دفاع:

زيست‌فناوري فقط خوب نيست، يك ضرورت است

 

سردار فرحي معاونت آماد، تحقيقات و امور صنعتي وزارت دفاع در همايش آينده‌نگري در زيست‌فناوري در سخناني با عنوان ضرورت توسعه زيست‌فناوري در وزارت دفاع، با بيان جملات فوق افزود كه سرمايه‌گذاري در زيست‌فناوري يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

ايشان با بر شمردن اهميت زيست‌فناوري به عنوان يك فناوري راهبردي كه حدود 250 كاربرد مختلف دارد، ضرورت دستيابي و استفاده از فناوري‌هاي زيستي به عنوان فناوري قرن بيست و يكم نه تنها در حوزه‌هاي كشاورزي و محصولات حاصل از آن بلكه در ساير زمينه‌ها را مورد تأكيد قرار داد.

وي ضمن برشمردن مولفه‌هاي سرمايه‌گذاري، به ناكافي بودن سرمايه‌گذاري در اين حوزه اشاره كردند.

ايشان از تشكيل كارگروه زيست‌فناوري در وزارت دفاع خبر دادند و ضرورت انجام مطالعات تكميلي و ترسيم نقشه‌هاي راه براي اجراي سند، جذب فناوري از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، و نيز انجام برنامه‌هاي تحقيق و توسعه را مورد تأكيد قرار دادند.

سردار فرحي التزام عملي مديران عالي و ارشد نظام به توسعه زيست‌فناوري را خواستار شدند و از مديران ارشد و مياني خواستند كه نسبت به ضرورت اين فناوري براي امروز كشور توجيه بوده و براي توسعه فناوري با تعصب ويژه اقدام كنند.

ايشان ضمن اشاره به عقب‌ماندگي كشور در حوزه زيست‌فناوري از مديران خواستند كه نسبت به اين عقب‌ماندگي احساس تكليف كنند. ايشان افزودند اين عقب‌ماندگي امروز قابل جبران است ولي اگر غفلت كنيم، ممكن است فردا قابل جبران نباشد.

سردار فرحي به سرمايه‌گذاري مستقيم وزارت دفاع بر روي توسعه زيست‌فناوري اشاره كردند و از سازمان‌هاي تحت امر درخواست كردند كه از منابع داخلي خودشان براي توسعه زيست‌فناوري استفاده كنند.

گفتني است كه همايش آينده‌نگري در زيست‌فناوري با دستور سردار دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و با هدف تبيين جايگاه فناوري مدرن زيستي براي مديران اين وزارت در سازمان صنايع دفاع برگزار شد و سخنرانان به تبيين اهميت و ضرورت فناوري زيستي در زمينه‌هاي سلامت، محيط زيست، امنيت غذايي، دفاع بيولوژيك، و نفوذ در صنايع دفاعي پرداختند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.