رونمایی از سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های فناوری

مهر – از سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.
مهر – سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری (شاخص)،‌ برای ارائه تصویری از سازمان‌های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم و فناوری کار می‌کنند، شاخص‌های ارزیابی و طبقه‌بندی موضوعی آن‌ها، و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاست‌گذاران راه‌اندازی شده است. این سامانه، منابع اطلاعات داخلی شاخص‌ها را مانند


رونمایی از سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های فناوری

مهر – از سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.


سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری (شاخص)،‌ برای ارائه تصویری از سازمان‌های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم و فناوری کار می‌کنند، شاخص‌های ارزیابی و طبقه‌بندی موضوعی آن‌ها، و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاست‌گذاران راه‌اندازی شده است.


این سامانه، منابع اطلاعات داخلی شاخص‌ها را مانند کتاب، مقاله،‌ پایان‌نامه، رساله، گزارش دولتی، سند ملی، و طرح‌های پژوهشی معرفی می‌کند.


پایگاه داده این سامانه،‌ جست‌وجوی ساده و پیشرفته را به دو زبان فارسی و انگلیسی در میان شاخص‌های علم، فناوری، و نوآوری با کاربرد واژه‌های معادل و بازنمایی و پیوند به منابع جهانی و ملی فراهم می‌آورد. هم‌چنین، کاربران نیز می‌توانند با پیشنهاد شاخص‌ها یا منابع اطلاعات به بلوغ و روزآمدی «شاخص» کمک کنند.


«شاخص» با افزایش مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری شاخص‌ها، سازمان‌ها و منابع اطلاعات پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری می‌تواند درگاهی برای سیاست‌گذاران و پژوهشگران این حوزه و تعامل آن‌ها با یکدیگر باشد.


مراسم رونمایی از این سامانه یکشنبه ۹ خرداد با حضور بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

منبع: مهر


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.