کارگاه آموزشی مهندسی ژنتیک در پژوهشکده بیوتکنولوژی برگزار شد

مهر – استاد دانشگاه برن سوئیس در سفر خود به ایران، کارگاه‎های آموزشی و سخنرانی‎های علمی در ارتباط با مهندسی ژنتیک و توسعه پایدار در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار کرد.

پروفسور نیکلاس امان کارگاه آموزشی ۵ روزه را با عناوین مبانی ایمنی زیستی، توسعه پایدار، محیط زیست و مهندسی ژنتیک در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار


با حضور استاد دانشگاه برن سوئیس؛

کارگاه آموزشی مهندسی ژنتیک در پژوهشکده بیوتکنولوژی برگزار شد

استاد دانشگاه برن سوئیس در سفر خود به ایران، کارگاه‎های آموزشی و سخنرانی‎های علمی در ارتباط با مهندسی ژنتیک و توسعه پایدار در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار کرد.


پروفسور نیکلاس امان کارگاه آموزشی ۵ روزه را با عناوین مبانی ایمنی زیستی، توسعه پایدار، محیط زیست و مهندسی ژنتیک در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار کرد.


وی با دفاع از مقوله مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته، بر ادغام بیوتکنولوژی و کشاورزی ارگانیک تاکید کرد و گفت: مهندسی ژنتیک یک فرصت بزرگ برای کشاورزی بوم شناختی است.


این استاد پیشکسوت بیوتکنولوژی در مورد علم بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: هدف باید تامین نیاز انسان و مواد غذایی کافی بشر باشد و رویکرد به پرورش گیاهان در فضاهای کوچک به طور همزمان و ایجاد تنوع زیستی از جمله اهداف بزرگی است که با بیوتکنولوژی ممکن خواهند بود.


پروفسور نیکلاس امان گیاه شناس سوئیسی و استاد تمام دانشگاه برن، از سال ۱۹۶۶ در دانشگاه برگن نروژ، تحقیقات علمی پژوهشی خود را آغاز کرد و تحقیق و پزوهش در دانشگاه دوک کارولینای شمالی و دانشگاه برن را در کارنامه دارد.


وی بخشی از تحقیقات خود را در غرب هندوستان تکمیل کرد و مدیر باغ گیاه شناسی برن سوئیس، استاد مدعو در دانشگاه دلف هلند و سابانچی ترکیه نیز بوده است.


نیکلاس امان از اعضای اصلی کمیته ایمنی زیستی در دولت سوئیس است که در سال ۱۹۹۲ انجمن تحقیقات بیوتکنولوژی بین المللی ISBR را تاسیس کرد. وی از اعضای کمیسیون سبز بیوتکنولوژی در آکادمی علوم است و سرپرستی ارزیابی محصولات تراریخته را برعهده دارد.

منبع: مهر


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.