فناوری زیستی یکی از اولویت‌های تکنولوژی در کشور است

اطلاعات – فناوری زیستی یکی از اولویت‌های فناوری در دکترین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مهندسی ژنتیک هم تجلی این فناوری پیشرفته است.

دکتر سهیلا جلودارزاده در گفتگوی اختصاصی با روزنامه اطلاعات با ذکر این مطلب افزود: چگونه ممکن است کسی با مظاهر پیشرفته علم و تمدن به مخالفت برخیزد؟ فناوری مهندسی ژنتیک می تواند با ایجاد گونه‌های اصلاح شده نیاز به سموم شیمیایی را برطرف کرده و از این طریق غذای سالمتری را در سبد غذایی مردم قرار دهد. از طرف دیگر با


فناوری زیستی یکی از اولویت‌های تکنولوژی در کشور است

فناوری زیستی یکی از اولویت‌های فناوری در دکترین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مهندسی ژنتیک هم تجلی این فناوری پیشرفته است.

 دکتر سهیلا جلودارزاده در گفتگوی اختصاصی با روزنامه اطلاعات با ذکر این مطلب افزود: چگونه ممکن است کسی با مظاهر پیشرفته علم و تمدن به مخالفت برخیزد؟ فناوری مهندسی ژنتیک می تواند با ایجاد گونه‌های اصلاح شده نیاز به سموم شیمیایی را برطرف کرده و از این طریق غذای سالمتری را در سبد غذایی مردم قرار دهد. از طرف دیگر با استفاده از محصولات تراریخته امکان ایجاد گیاهان متحمل به خشکی و کم آبیاری فراهم می‎شود که به نوبه خود موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و این ماده حیاتی را می‌توان به حفاظت از محیط زیست اختصاص داد. همچنین تولید داروهای با ارزش پزشکی در گیاهان و استفاده از این فناوری برای کسب درآمد ارزی بیشتر برای کشور ضرورتی انکار ناپذیر است.

 وی ضمن ابراز گلایه از انتشار تقطیع شده و دستکاری شده اظهاراتش توسط سلامت نیوز گفت: این مصاحبه بدون تنظیم وقت قبلی و در مورد مرغ‌های هورمونی و موارد مشابه بود و من به یاد ندارم که در مورد محصولات مهندسی ژنتیک شده و به ویژه تراریخته اظهار نظر منفی کرده باشم. بنابراین به صراحت بر ضرورت استفاده از فناوری‎های نو از جمله مهندسی ژنتیک تاکید می‌کنم. بدیهی است مجلس دهم حمایت از جامعه علمی و پشتیبانی از دانشمندان و پژوهشگران کشور را سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد.

 نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از اینکه محصولات تراریخته موجود در بازار مصرف که به طور عمده شامل برخی از روغن‌های سویا، کلزا و ذرت است، برچسب گذاری می‌شود، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خاطر این ابتکار که برای اولین بار در این دوره صورت گرفته است، از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد تا تولید داخلی اینگونه محصولات با صفات برتر به ویژه محصولات مقاوم به آفات و متحمل به خشکی را تسریع کند.

 وی افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین از جمله قانون ملی ایمنی زیستی که دولت را مکلف به فراهم آوردن تمهیدات لازم برای تولید و تجارت محصولات تراریخته کرده است، یکی از وظایف مجلس است که البته در مجالس اخیر مغفول مانده بود.

منبع: اطلاعات


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.