تاکید بر لزوم همگامی با فناوری های نوین

خبرگزاری صدا و سیما – وزیر بهداشت گفت: در دو سال اخیر درصدد تأسیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بودیم؛ این کار با همکاری وزارتخانه‎های بهداشت و علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد. سید حسن قاضی‎زاده هاشمی در جمع خبرنگاران پس از مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: با استفاده از این امکانات می‎توان وارد مغز شد و رفتار مغز را بررسی کرد، به طور مثال بررسی زمان دروغ گفتن، خوشحالی یا ناراحتی که کدام بخش‎ها در مغز فعال هستند. وی با بیان اینکه نقشه برداری مغز علم جدیدی است و در آینده پیشرفت‎های بسیاری در این زمینه اتفاق می‎افتد گفت: حوزه علوم شناختی به تشخیص رفتارهای انسان کمک شایانی می‎کند و بخش عمده …


وزیر بهداشت در مراسم تاسیس آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز عنوان کرد:

تاکید بر لزوم همگامی با فناوری های نوین

خبرگزاری صدا و سیما – وزیر بهداشت گفت: در دو سال اخیر درصدد تأسیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بودیم؛ این کار با همکاری وزارتخانه‎های بهداشت و علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد.

سید حسن قاضی‎زاده هاشمی در جمع خبرنگاران پس از مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: با استفاده از این امکانات می‎توان وارد مغز شد و رفتار مغز را بررسی کرد، به طور مثال بررسی زمان دروغ گفتن، خوشحالی یا ناراحتی که کدام بخش‎ها در مغز فعال هستند.

وی با بیان اینکه نقشه برداری مغز علم جدیدی است و در آینده پیشرفت‎های بسیاری در این زمینه اتفاق می‎افتد گفت: حوزه علوم شناختی به تشخیص رفتارهای انسان کمک شایانی می‎کند و بخش عمده نقشه‎برداری مغز مربوط به حوزه پزشکی است.

هاشمی ادامه داد: راجع به مغز که بیلیون‎ها سلول دارد اطلاعات زیادی داریم اما راجع به رفتارسازی آن باید اطلاعات ما افزایش یابد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همانطور که بحث تراریخته‎ها امروز مطرح است همین رفتار را می‎توان با هر سلول گیاهی، حیوانی و انسانی انجام داد.

هاشمی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مراکز علوم شناختی در سطح کشور نیاز نداریم گفت: راه اندازی اینگونه مراکز پرهزینه است و حدود دو یا سه مرکز لازم است و محققین ما باید پروژه‎هایشان را حداکثر در همان مراکز متمرکز کنند.

وزیر بهداشت افزود: بخشی از این علم می‎تواند فرصت جدیدی برای محققین و دانشجویان عزیز باشد و امیدواریم از آن استفاده حداکثری کنند.

وی در پایان بر ضرورت حرکت دانشجویان و پژوهشگران کشورمان در مرزهای دانش تاکید کرد.

خبرگزاری صدا و سیما


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.