برنده جایزه جهانی غذا، میهمان افتخاری دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران

فرصت امروز – دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار «تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب»، از 9 تا 11 شهریور ماه 1395 توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان برگزار شد. با همت انجمن علوم و زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان و با حضور افراد صاحب‎نظر داخلی و بین‎المللی، بزرگترین نشست علمی کشاورزی در حوزه علوم زراعت و اصلاح نباتات در قالب دومین کنگره …


برنده جایزه جهانی غذا، میهمان افتخاری دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران

فرصت امروز – دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار «تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب»، از 9 تا 11 شهریور ماه 1395 توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان برگزار شد.

با همت انجمن علوم و زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان و با حضور افراد صاحب‎نظر داخلی و بین‎المللی، بزرگترین نشست علمی کشاورزی در حوزه علوم زراعت و اصلاح نباتات در قالب دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در شهر رشت برگزار شد.


پروفسور پرپینستراپ اندرسن (Per Pinstrup Andersen) یکی از میهمانان افتخاری و سخنران کلیدی مراسم افتتاحیه این کنگره هستند. پرپینستراپ استاد بازنشسته غذا، تغذیه، سیاست عمومی و اقتصاد کاربردی در دانشگاه کرنل و کپنهاگ است. او رییس سابق شورای عالی علوم از گروه مشاورین تحقیقات بین‎المللی کشاورزی (CGIAR) و رییس سابق انجمن اقتصاد کشاورزی امریکا (AAEA) است.


سوابق تحصیلی: مدرک لیسانس اقتصاد کشاورزی از دانمارک، فوق لیسانس و دکترا از دانشگاه اکلاهما امریکا، وی همچنین دارای مدرک دکترای افتخاری از امریکا، بریتانیا، هلند، سوئیس و هند است.


دکتر پینستراپ-آندرسن 10 سال به عنوان مدیر کل موسسه تحقیقات سیاست غذا و هفت سال به عنوان اقتصاددان در مرکز بین‎المللی کشاورزی گرمسیری در کلمبیا و شش سال به عنوان استاد برجسته دانشگاه واخینگن هلند فعالیت کرد. او در سال 2001، برنده جایزه جهانی غذا و دریافت کننده جوایز متعددی برای فعالیت‎های تدریسی، تحقیقی و ارتباطی است.


کتاب جدید منتشر شده از وی شامل «سیستم غذایی در آفریقا و ارتباط سلامت انسان با تغذیه» و «سیاست‎های تغذیه برای کشورهای در حال تغذیه» بوده که به صورت همکاری با دریل واتسون تالیف کرده است. اخیرا کتابی از وی با عنوان «سیاست‎های قیمت موادغذایی در عصر بی‎ثباتی بازار» توسط دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.


فعالیت‎های اخیر دکتر پینستراپ تا سال 2013 شامل: رییس بخش علوم تغذیه دانشگاه کرنل،استاد کارآفرینی دانشگاه کرنل، استاد اقتصاد کاربردی، در بخش مدیریت و اقتصاد کاربردی دانشگاه کرنل،استاد بین‎المللی سیاست و اقتصاد غذا در دانشکده کشاورزی و علوم زیستی دانشگاه کرنل، فعالیت‎های پژوهشی اخیر وی نیز شامل: سیستم غذایی و ارتباط آن با سلامت انسان، سیاست‎های مواد غذایی و تغذیه، تجزیه و تحلیل آثار جهانی‎شدن روی فقر، گرسنگی و سوء تغذیه در کشورهای در حال توسعه، بررسی جنبه‎های اخلاقی سیاست غذایی، بررسی سیاست‎های تعیین قیمت مواد غذایی و سیاست‎های تکنولوژی و کشاورزی است.


دکتر پر پینستراپ آندرسن به عنوان نماینده و فرستاده ویژه بنیاد جایزه جهانی غذا به همراه همسر خود خانم بریجیت پینستراپ اندرسن در این همایش شرکت و سخنرانی کلیدی خود را تحت عنوان «وضعیت جهانی غذا و نقش علوم زراعی» ارایه کرد.

منبع: فرصت امروز


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.