شش هزار عضو هیأت علمی در رشته‎های کشاورزی در کشور فعالیت دارند

ایسنا – رئیس انجمن زراعت و اصلاح نباتات و دبیر علمی چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‎المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات با اشاره به رتبه علمی خوب کشور در تولید علم در رشته زراعت و اصلاح نباتات یکی از دلائل عمده پیشرفت در این عرصه را وجود ۶هزار عضو هیأت علمی در رشته‎های کشاورزی و ۲هزار و 400 پژوهشگر عضو هیأت علمی در وزارت جهاد کشاورزی دانست. دکتر بهزاد قره‎یاضی در دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با تأکید بر نقش مدیریت در توسعه اقتصادی و محصولات کشاورزی، تصمیمات نادرست و کارشناسی نشده در این عرصه را دارای تبعات جبران ناپذیر و موجب ایجاد …


رئیس انجمن زراعت و اصلاح نباتات:

شش هزار عضو هیأت علمی در رشته‎های کشاورزی در کشور فعالیت دارند

رئیس انجمن زراعت و اصلاح نباتات و دبیر علمی چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‎المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات با اشاره به رتبه علمی خوب کشور در تولید علم در رشته زراعت و اصلاح نباتات یکی از دلائل عمده پیشرفت در این عرصه را وجود ۶هزار عضو هیأت علمی در رشته‎های کشاورزی و ۲هزار و 400 پژوهشگر عضو هیأت علمی در وزارت جهاد کشاورزی دانست.


دکتر بهزاد قره‎یاضی در دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با تأکید بر نقش مدیریت در توسعه اقتصادی و محصولات کشاورزی، تصمیمات نادرست و کارشناسی نشده در این عرصه را دارای تبعات جبران ناپذیر و موجب ایجاد خسارات سنگین دانست.


وی در ادامه فاصله میان مجموعه‎های اجرایی و انجمن‎های علمی و جوامع دانشگاهی را منجر به ضعف مدیریت و عدم اتخاذ تصمیم‎های درست دانست و خواهان توجه ویژه به ظرفیت‎های موجود در این انجمن‎ها شد.


رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران و دبیر علمی این کنگره با اشاره به رتبه علمی خوب کشور در تولید علم در رشته زراعت و اصلاح نباتات یکی از دلائل عمده پیشرفت در این عرصه را وجود ۶هزار عضو هیأت علمی در رشته های کشاورزی و ۲هزار و 400 پژوهشگر عضو هیأت علمی در وزارت جهاد کشاورزی دانست.


قره‎یاضی در پایان با اشاره به بحران غذا در جهان کنونی گفت: باید از همه فناوری‎ها و روش‎ها برای تولید محصول در جای خود و به طریق مناسب بهره برد.


در این کنگره پیام وزیر جهاد کشاورزی توسط مهندس محمدحسین شریعتمداری مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی قرائت شد و از چهره‎های تأثیر گذار در رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات تقدیر به عمل آمد. تمبر یادبود کنگره نیز در پایان رونمایی شد.


کنگره زراعت و اصلاح نباتات در روز یازدهم شهریور در رشت به کار خود خاتمه داد.

منبع: ایسنا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.