۲۴درصد بازار منطقه در دست داروهای نوترکیب و بیوتک ایرانی

مهر – مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‎فناوری ریاست جمهوری، گفت: داروهای نوترکیب و بیوتک ایرانی، ۲۴ درصد بازار منطقه را تشکیل می دهد.

بهزاد قره‌یاضی، مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان کرد: بیشتر صادرات شرکت‎های بیوتکنولوژی ایران به داروهای نوترکیب و داروهای بیوتک …


یک مقام مسئول خبر داد:

۲۴درصد بازار منطقه در دست داروهای نوترکیب و بیوتک ایرانی

مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‎فناوری ریاست جمهوری، گفت: داروهای نوترکیب و بیوتک ایرانی، ۲۴ درصد بازار منطقه را تشکیل می دهد.

بهزاد قره‌یاضی، مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان کرد: بیشتر صادرات شرکت‎های بیوتکنولوژی ایران به داروهای نوترکیب و داروهای بیوتک مربوط می‎شود که این رقم، معادل ۴۳ ملیون دلار است و ۲۴ درصد بازار منطقه خاورمیانه را تشکیل می‎دهد.


وی افزود: شرکت‎های بیوتکنولوژی ایرانی با شرکت‎های روسی، آلمانی، هندی و چینی تعامل دارند که درمورد آلمانی ها معمولا دانش فنی خود در تولید مواد بیوتکنولوژیک و مواد نوترکیب را به ایران وارد می کنند.


به گفته قره‌یاضی، تعامل با کشور هندوستان نیز به این شکل است که از این کشور، سخت‌افزارهای کارگاهی و تولیدی و فناوری مورد نیاز به کشور وارد می‎شود از کشور روسیه نیز ترکیبی از سخت‌افزارهای کارگاهی و تولیدی و فناوری مورد نیاز و دانش فنی وارد کشور می‎شود.

منبع: مهر


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.