حمایت معاونت علمی و فناوری از محصولات تراریخته

سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بحث توسعه فناوری در حوزه بهداشت و دارو گفت: معاونت علمی فناوری از توسعه پروژه‌‌های مختلف در بحث بهداشت، غذا دارو و کشاورزی حمایت همه جانبه انجام می‌دهد از تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهد. وی بیان کرد: ما در معاونت علمی با هیچگونه تحقیقاتی مخالفت نمی‌کنیم و اگر افرادی صاحب ایده‌های نو و کاربردی باشند حتی اگر به حوزه بهداشت سلامت مربوط شود معاونت علمی فناوری حمایت مالی و تجهیزاتی از افراد می‌کند و آزمایشگاه‌های خود را برای تحقیق بیشتر در اختیار قرار می‌دهد. ستاری ادامه داد: در حوزه سلول‌های بنیادی کشور از توسعه کیفی بسیار خوبی برخوردار است و حتی در همین زمینه با اجازه از مراجع تقلید بحث‌های شرعی این مقوله …



حمایت معاونت علمی و فناوری از محصولات تراریخته

سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بحث توسعه فناوری در حوزه بهداشت و دارو گفت: معاونت علمی فناوری از توسعه پروژه‌‌های مختلف در بحث بهداشت، غذا دارو و کشاورزی حمایت همه جانبه انجام می‌دهد از تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهد.


وی بیان کرد: ما در معاونت علمی با هیچگونه تحقیقاتی مخالفت نمی‌کنیم و اگر افرادی صاحب ایده‌های نو و کاربردی باشند حتی اگر به حوزه بهداشت سلامت مربوط شود معاونت علمی فناوری حمایت مالی و تجهیزاتی از افراد می‌کند و آزمایشگاه‌های خود را برای تحقیق بیشتر در اختیار قرار می‌دهد.


ستاری ادامه داد: در حوزه سلول‌های بنیادی کشور از توسعه کیفی بسیار خوبی برخوردار است و حتی در همین زمینه با اجازه از مراجع تقلید بحث‌های شرعی این مقوله امروزه حل شده است و در حوزه سلول‌های بنیادی، ایران یکی از کشورهای پیشتاز و پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود.


وی عنوان کرد: در بحث تحقیقات مواد تراریخته معاونت علمی با حساسیت بالایی این حوزه را دنبال می‌کند و برای تجاری‌سازی این محصولات باید سازمان غذا و دارو استانداردهای لازم و تأییدیه‌های بالینی را صادر کند تا ما بتوانیم محصولات تراریخته را به تولید انبوه برسانیم و کارهای تجاری‌سازی آن را انجام دهیم.


ستاری با بیان اینکه وارد شدن یک داروی جدید به کشور نیازمند تأییدیه‌های بالینی و استاندارد است،‌ افزود: در حال حاضر محصولات تراریخته‌ای چون پنبه و برنج در نمونه‌های آزمایشگاهی مرحله تحقیقات و پژوهش به پایان رسیده است و برای تجاری‌سازی آن نیازمند اخذ مجوز پروتکل‌های سازمان استاندارد کشور و تأییدیه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است تا این محصولات در بازار 80 میلیونی داخلی و بین‌المللی ورود پیدا کند.


وی با بیان اینکه در حوزه تشخیص تقلبات و آلاینده‌های غذایی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است، تصریح کرد:‌ با معاونت علمی فناوری با همکاری وزارت بهداشت طرح غربالگری و تشخیص آلاینده‌های غذایی و سموم راه‌اندازی شده است و 200 سم جدید در مواد غذایی تشخیص داده شده است.


وی گفت: آزمایشگا‌های معاونت علمی به صورت شبکه‌ای کار می‌کنند و همه افراد می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.