همزمان با دهه مبارک فجر در سازمان برنامه و بودجه کشور

نمایشگاه مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه کشور از 16 لغایت 19 بهمن در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. افتتاحیه این نمایشگاه شنبه 16 بهمن با سخنان نماینده دبیرخانه برگزاری نمایشگاه با این مضمون آغاز شد که در نظریات اقتصادی مبتنی بر توسعه پایدار، رشد و توسعه اقتصادی کشورها زمانی مورد انتظار و استقبال دانسته شده که با تخریب محیط زیست شامل آب، خاک، هوا و تخریب منابع آیندگان همراه نباشد. در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای جهان بحث حفظ محیط زیست و حرکت به سوی توسعه پایدار از برنامه اول توسعه آغاز و با سرعت مداومی تداوم یافته است. در قانون بودجه سال 1382 برای اولین بار طراحی و استقرار نظام مدیریت سبز با هدف کاهش هزینه‌های جاری دولت و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع و حفاظت از محیط زیست پیش‌بینی شد و بهینه‌سازی مصرف در انواع منابع پایه مصرف آب، سوخت، مدیریت پسماند و …


افتتاح نمایشگاه مدیریت سبز

همزمان با دهه مبارک فجر در سازمان برنامه و بودجه کشور

نمایشگاه مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه کشور از 16 لغایت 19 بهمن در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. افتتاحیه این نمایشگاه شنبه 16 بهمن با سخنان نماینده دبیرخانه برگزاری نمایشگاه با این مضمون آغاز شد که در نظریات اقتصادی مبتنی بر توسعه پایدار، رشد و توسعه اقتصادی کشورها زمانی مورد انتظار و استقبال دانسته شده که با تخریب محیط زیست شامل آب، خاک، هوا و تخریب منابع آیندگان همراه نباشد. در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای جهان بحث حفظ محیط زیست و حرکت به سوی توسعه پایدار از برنامه اول توسعه آغاز و با سرعت مداومی تداوم یافته است. در قانون بودجه سال 1382 برای اولین بار طراحی و استقرار نظام مدیریت سبز با هدف کاهش هزینه‌های جاری دولت و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع و حفاظت از محیط زیست پیش‌بینی شد و بهینه‌سازی مصرف در انواع منابع پایه مصرف آب، سوخت، مدیریت پسماند و غیره مد نظر مسئولین و مدیران قرار گرفت. همچنین این بیان مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت که «مسئولان کشور باید با برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت صحیح و جدیت در کار این سرزمین را از تضییع خسارت‌بار منابع حیاتی، طبیعی و ضایع شدن درخت، آب، خاک نجات دهند مساله محیط زیست با حفظ منابع طبیعی برای ما مسأله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست؛ بلکه یک مسأله حیاتی و اولویت اول است».

با همت سازمان برنامه بودجه کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت اجرایی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران اقدامات لازم جهت نمایش دستاوردهای سازمان‌دهی شده بر اساس این سیاست‌ها در قالب بنر، ماکت، فیلم و نهایتاً برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز صورت گرفت.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.