کاربرد زیست‌فناوری در صنایع گسترش خواهد یافت

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ستاد توسعه زیست‌فناوری با هدف نفوذ زیست‌فناوری به صنایع به امضا رسید.

با برگزاری مراسمی تفاهمنامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و ستاد توسعه زیست‌فناوری با هدف معرفی اقتصاد دانش‌بنیان و توانمندی‌های زیست‌فناوری به فعالان حوزه صنایع کوچک و همکاری برای دانش‌بنیان کردن شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حوزه زیست‌فناوری به امضا رسید.

کمک به حل مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی، نواحی صنعتی و خوشه‌ها با استفاده از روش‌های زیست‌فناوری، کمک به فعال‌سازی حوزه غذایی شهرک‌های فناوری غذایی آذربایجان غربی و خراسان رضوی با بهره‌گیری از روش‌های زیست‌فناوری و معرفی لیست شرکت‌های مشاوره‌ای، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان…

با امضای تفاهمنامه میان ستاد توسعه زیست‌فناوری و سازمان صنایع؛

کاربرد زیست‌فناوری در صنایع گسترش خواهد یافت

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ستاد توسعه زیست‌فناوری با هدف نفوذ زیست‌فناوری به صنایع به امضا رسید.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از ایسنا، با برگزاری مراسمی تفاهمنامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و ستاد توسعه زیست‌فناوری با هدف معرفی اقتصاد دانش‌بنیان و توانمندی‌های زیست‌فناوری به فعالان حوزه صنایع کوچک و همکاری برای دانش‌بنیان کردن شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حوزه زیست‌فناوری به امضا رسید.

کمک به حل مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی، نواحی صنعتی و خوشه‌ها با استفاده از روش‌های زیست‌فناوری، کمک به فعال‌سازی حوزه غذایی شهرک‌های فناوری غذایی آذربایجان غربی و خراسان رضوی با بهره‌گیری از روش‌های زیست‌فناوری و معرفی لیست شرکت‌های مشاوره‌ای، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به سازمان صنایع کوچک و تسهیل همکاری با آنها از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه بوده است.

براساس این تفاهمنامه، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موظف شد تا نسبت به انتقال تجربیات و دانش موجود در سازمان صنایع کوچک برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کوچک این حوزه، کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه‌ای صنایع کوچک و متوسط زیست‌فناوری و تسهیل بهره‌مندی ستاد زیست‌فناوری از امکانات این سازمان، مرکز مبادله فناوری ایران و کره‌جنوبی و موارد مشابه اقدام کند.

ستاد زیست‌فناوری نیز موظف شد تا علاوه بر تقویت سیاست‌گذاری برای ایجاد و توسعه صنایع کوچک و متوسط زیست‌فناوری نسبت به انتشار و نفوذدهی فناوری‌های زیستی در خوشه‌های صنعتی مرتبط اقدام کند.

علاوه بر آن، ستاد توسعه زیست‌فناوری به برگزاری نشست‌های فناوری برای معرفی پتانسیل‌های توسعه زیست‌فناوری، استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و منابع مالی دو طرف در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تشریک مساعی در جهت استقرار شرکت‌های زیست‌فناوری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین کمک به فعال‌سازی شرکت‌های توسعه کسب و کار در حوزه زیست‌فناوری موظف شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.