هدف انتقادات علیه ژنتیک، جلوگیری از بهره‌مندی کشور از این علم است / باید به منتقدان در فضایی علمی پاسخ داده شود

رئیس انجمن علمی ژنتیک ایران گفت: ‌علومی مانند ژنتیک در داخل منتقدانی دارد که باید به این انتقادات در یک فضای کاملا علمی پاسخ داده شود.

دکتر محمود تولایی چهارشنبه در حاشیه همایش ملی زیست فناوری و مهندسی ژنتیک در تولید دانش بنیان در شیراز افزود:‌ متاسفانه علیه فناوری‌زیستی انتقادات تند و مخالفت‌هایی در خارج از مرزهای کشور و با هدف جلوگیری از بهره‌مندی کشور از این علوم طراحی شده که از داخل هم عده‌ای بدون اطلاع با آن ها همراه می شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیان کرد:این کشور ها حتی با تحریم ها و تصویب کنوانسیون های مختلف سعی دارند تا از پیشرفت این علوم در داخل کشور ما جلوگیری کنند و این بازار پرسود را به راحتی از دست ندهند…

رئیس انجمن علمی ژنتیک ایران:

هدف انتقادات علیه ژنتیک، جلوگیری از بهره‌مندی کشور از این علم است

باید به منتقدان در فضایی علمی پاسخ داده شود

رئیس انجمن علمی ژنتیک ایران گفت: ‌علومی مانند ژنتیک در داخل منتقدانی دارد که باید به این انتقادات در یک فضای کاملا علمی پاسخ داده شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از ایرنا دکتر محمود تولایی چهارشنبه در حاشیه همایش ملی زیست فناوری و مهندسی ژنتیک در تولید دانش بنیان در شیراز افزود:‌ متاسفانه علیه فناوری‌زیستی انتقادات تند و مخالفت‌هایی در خارج از مرزهای کشور و با هدف جلوگیری از بهره‌مندی کشور از این علوم طراحی شده که از داخل هم عده‌ای بدون اطلاع با آن ها همراه می شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیان کرد:این کشور ها حتی با تحریم ها و تصویب کنوانسیون های مختلف سعی دارند تا از پیشرفت این علوم در داخل کشور ما جلوگیری کنند و این بازار پرسود را به راحتی از دست ندهند.

تولایی گفت: دانش زیست فناوری از فرصت های فوق العاده ای است که بشر را قادر ساخته در شرایط ایمن از فرایندهای ژنتیک خدادادی و ویژگی های موجودات زنده در زمینه تامین نیازهای خود و در زمینه صنعتی برای مبارزه با ریزگردها بهره ببرد.

وی اظهار داشت: توسعه زیست فناوری در حوزه پزشکی امکان تولید داروهای نسل جدید در برابر بیماری های صعب العلاج، واکسن‌های نوترکیب با ویژگی‌های اختصاصی علیه بیماری های فراگیر، تشخیص های زودهنگام سرطان ها مبتنی بر داده های ژنتیکی، تشخیص‌های قبل از تولد اختلالات و عقب‌ماندگی‌های ژنتیکی و موارد دیگر را فراهم ساخته است.

وی افزود: این فناوری همچنین در حوزه های صنعت و معدن و محیط زیست با تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر برای مواجهه با ریزگردها ، بهیافت و بازیافت زیستی در برابر آلاینده های صنعتی و زیست محیطی و همچنین استحصال معادن کم عیار با کم ترین آسیب بر محیط زیست را فراهم ساخته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.