“مصر میزبان کنفرانس بین المللی بیوتکنولوژی و ایمنی محیطی شد”

ترجمه و تنظیم: شیرین فریدونیان – سومین کنفرانس بین المللی بیوتکنولوژی و ایمنی محیطی در مرکز تحقیقات ملی مصر ماه گذشته با حضور پرفسور خالد عبد الغفار، وزیر علوم و تحقیقات مصر، در این کشور برگزار شد. پرفسور حسین درویش، مدیر کل مراکز تحقیقات عالی، طی سخنانی در این کنفرانس اظهار کرد :”بیوتکنولوژی دقیقا همان شاخه از فناوری است که کشورهای عربی ملزم به پذیرش آن هستند تا مانع از فاصله ای شوند که طبق پیش بینی سازمان خوار و بار جهانی تا سال 2050 در زمینه غذا و محصولات کشاورزی برای آن ها رخ خواهد داد.



“مصر میزبان کنفرانس بین المللی بیوتکنولوژی و ایمنی محیطی شد”


 سومین کنفرانس بین المللی بیوتکنولوژی و ایمنی محیطی در مرکز تحقیقات ملی مصر ماه گذشته با حضور پرفسور خالد عبد الغفار، وزیر علوم و تحقیقات مصر، در این کشور برگزار شد.


پرفسور حسین درویش، مدیر کل مراکز تحقیقات عالی، طی سخنانی در این کنفرانس اظهار کرد :”بیوتکنولوژی دقیقا همان شاخه از فناوری است که کشورهای عربی ملزم به پذیرش آن هستند تا مانع از فاصله ای شوند که طبق پیش بینی سازمان خوار و بار جهانی تا سال 2050 در زمینه غذا و محصولات کشاورزی برای آن ها رخ خواهد داد. ایمنی محیطی یکی از مهمترین چالش هایی است که بیوتکنولوژی پاسخی درست برای آن دارد.”

وی گفت: که بی میلی سیاسی در کشورهای عربی مانعی است که در این کنفرانس علمی باید بررسی شود.

کنفرانس چند موضوع مهم را که توجه مردمی به محیط زیست و توسعه پایدار است، پوشش داد. در این کنفرانس پروفسور نگلا عبدالله رئیس مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی مصر و استاد ژنتیک دانشگاه قاهره، درباره استفاده از ویرایش ژن برای مغلوب شدن بیوتکنولوژی در مقایسه با مهندسی ژنتیک گیاهی سخنرانی کرد.

وی گفت: “ویرایش ژن روش دستورزی دی ان ای است که شامل حذف، اضافه، خاموش کردن یا خودسرکوبی و ارگانیسم توسعه ایست که زیرژن نامیده می شود. همچنین ویرایش ژن در دگرگونی مواد ژنتیکی، در مقایسه با درج ژن ها در محل های اتفاقی که مشخصه تکنیک های قبلی است، دقیق تر است .انقلاب جدید استفاده از کریسپر در ویرایش ژنی، آغاز شده است و اینجا ماندگار میشود”.

مقالات تحقیقاتی که در کنفرانس ارائه شد، بیوتکنولوژی مدرن و موضوعات ایمنی زیستی مرتبط با تنوع زیستی را مورد بحث قرار داد.

همچنین شرکت کنندگاه در این کنفرانس به چالش های محیط زیستی و چگونگی پیدا کردن راه حل درست بر مبنای علمی و توسعه پایدار اشاره کردند .

در کنفرانس بین المللی بیوتکنولوژی و ایمنی محیطی بیش از 100 مقاله تحقیقاتی از ایتالیا، آلمان، تونس، کویت و مصر توسط بیش از 200 نفر از محققین و اصحاب رسانه ارائه شد.

منبع: CBU


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.