108 میلیون نفر از مردم جهان از عدم امنیت غذایی حاد رنج می برند

طبق گزارش جهانی بحران غذا که اخیرا منتشر شده است با وجود تلاش های جمعی و گسترده سازمان های بین المللی برای رسیدگی به چالش های غذا، 108 میلیون نفر در سال 2016 در 48 کشوری که با بحران غذا رو به رو هستند در معرض خطر عدم امنیت غذایی حاد بوده و یا با آن مواجه شده اند. این آمار نسبت به سال 2015، که 80 میلیون نفر بود رشد معنی داری داشته است. نتایج این گزارش توسط اتحادیه اروپایی،اداره توسعه بین المللی ایالات متحده آمریکا و شبکه سیستم های پیش بینی سریع قحطی و با همکاری آژانس های وابسته به سازمان ملل متحد شامل سازمان …


تشدید بحران امنیت غذایی در جهان در سال 2016

108 میلیون نفر از مردم جهان از عدم امنیت غذایی حاد رنج می برند

طبق گزارش جهانی بحران غذا که اخیرا منتشر شده است با وجود تلاش های جمعی و گسترده سازمان های بین المللی برای رسیدگی به چالش های غذا، 108 میلیون نفر در سال 2016 در 48 کشوری که با بحران غذا رو به رو هستند در معرض خطر عدم امنیت غذایی حاد بوده و یا با آن مواجه شده اند. این آمار نسبت به سال 2015، که 80 میلیون نفر بود رشد معنی داری داشته است. نتایج این گزارش توسط اتحادیه اروپایی،اداره توسعه بین المللی ایالات متحده آمریکا و شبکه سیستم های پیش بینی سریع قحطی و با همکاری آژانس های وابسته به سازمان ملل متحد شامل سازمان خوار و بار جهانی، برنامه جهانی غذا و صندوق کودکان ملل متحد و با استفاده از روش های مختلف اندازه گیری و بررسی شد.

جنگ، گرانی قیمت مواد غذایی و شرایط نا مساعد آب و هوایی مانند خشکی، بارندگی نامنظم ناشی از پدیده ال نینو در نه کشور از میان ده کشوری که با بدترین بحران های بشری نیز رو به رو هستند به عنوان دلایل بحران عدم امنیت غذایی در جهان شناخته شده اند. این نتایج حاکی از ان است که در مجموع ارتباطی قوی میان امنیت غذایی و برقراری صلح در یک کشور وجود دارد.

کارشناسان و دانشمندان علوم مختلف همواره بر استفاده از فناوری های روز برای بهره مندی حداکثر از امکانات موجود در جهت تولید و توزیع عادلانه غذا در سطح جهان تاکید کرده اند. فناوری مهندسی ژنتیک در این زمینه خدمات ارزنده ای را به بشر ارائه کرده است. تولید محصولات سالمتر و ارزانتر که در برابر شرایط نامساعد مانند خشکی و سرما مقاوم باشد و توزیع عادلانه این محصولات در کشورهای در حال توسعه و کمک به رونق اقتصادی در میان خرده کشاورزان از جمله خدمات این فناوری ارزشمند در عصر حاضر است که به نوبه خود باعث نجات جان بسیاری از افراد در سراسر کره زمین در اثر قحطی شده و با جلوگیری از شدت گرفتن بحران های سیاسی و اجتماعی به حفظ صلح در بسیاری از نقاط جهان کمک کرده است. با توجه به دستاوردهای عظیم مهندسی ژنتیک برای بشر، مخصوصا در زمینه تولید محصولات غذایی، و پذیرش بی سابقه آن در مقایسه با سایر فناوری ها و همچنین تولید محصولات جدید مورد نیاز بشر امید می رود که این فناوری همچنان بتواند با موفقیت روز افزون خدمات ارزنده ای را در جهت تامین امنیت غذایی، حفظ سلامت انسان و محیط زیست و کمک به گسترش صلح در جهان ارائه کند.



ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.