پرداخت 12 میلیون به پایان نامه های مقطع دکتری در حوزه بیوتکنولوژی و زیست فناوری

دبیر گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری از حمایت مالی 12 میلیون تومانی برای پایان نامه های مقطع دکتری در حوزه بیوتکنولوژی ( زیست فناوری) خبر داد و افزود: از پایان نامه های کارشناسی ارشد در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام که از بیوتکنولوژی برای مقابله با مشکلات زیست محیطی استفاده می کنند نیز حمایت می شود.


دبیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری خبر داد

پرداخت 12 میلیون به پایان نامه های مقطع دکتری در حوزه بیوتکنولوژی و زیست فناوری

دبیر گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری از حمایت مالی 12 میلیون تومانی برای پایان نامه های مقطع دکتری در حوزه بیوتکنولوژی ( زیست فناوری) خبر داد و افزود: از پایان نامه های کارشناسی ارشد در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام که از بیوتکنولوژی برای مقابله با مشکلات زیست محیطی استفاده می کنند نیز حمایت می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از فرصت امروز سارا حمزه لو، با اشاره به حمایت های این ستاد از پایان نامه های دکتری در حوزه زیست فناوری، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری، در بخش فعالیت هایی است که به ارتقا و توسعه بیوتکنولوژی در کشور منجر می شوند.


وی گفت: بر همین مبنا پایان نامه های مقطع دکتری در این حوزه از حمایت های ستاد برخوردار می شوند و در صورت مطابقت با اولویت های زیست فناوری اعلام شده ستاد از کمک های مالی تا سقف 12 میلیون تومان برخوردار می شوند.

دبیر گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به مبلغ حمایت های این ستاد از پایان نامه ها، گفت: برای پایان نامه های کارشناسی ارشد در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام تا سقف 10 میلیون تومان حمایت مالی در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد تا روزهای آتی آیین نامه حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد در سه استان یاد شده منتشر می شود و علاقه مندان میتوانند با مراجعه به سایت ستاد توسعه زیست فناوری از جزئیات آن خبردار شوند.

حمزه لو ادامه داد: علاوه بر حمایت های یاد شده از پایان نامه ها مقالات نمایه شده در مجلات ISI که در زمینه زیست فناوری در چارک اول Q1 قرار دارند، بین 2 تا 4 میلیون تومان حمایت مالی صورت خواهد گرفت. وی تصریح کرد موضوع این مقاله ها باید در راستای اولویت های ستاد توسعه زیست فناوری باشد.

وی افزود: مبلغ حمایتی را ضریب تاثیر مجله مشخص می کند به طوریکه اگر مقاله در مجله ای با ضریب تاثیر بیش از ۱۰ منتشر شود بیشترین مبلغ حمایتی را دریافت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: تا کنون چهار فراخوان حمایتی از طرح ها در حوزه های مختلف زیست فناوری منتشر شده است. در این فراخوان ها با توجه به موضوعات اولویت دار در هر یک از حوزه های کشاورزی، پزشکی و صنعت، از طرح هایی که از سوی شرکت های دانش بنیان ارایه شوند، پس از بررسی و داوری گروه پژوهش، حمایت می شوند.

دبیر گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری در ادامه به طرح تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری اشاره کرد. وی توضیح داد: در این طرح برای جلوگیری از موازی کاری بین مراکز علمی و دانشگاه های مختلف کشور و با توجه به ظرفیت های هر مرکز از نظر منابع انسانی، امکانات و تجهیزات و موقعیت جغرافیایی آن مرکز سه اولویت مهم بیوتکنولوژی تعیین می شود.

حمزه لو گفت: مراکز با اختصاص ۵۰ درصد از فعالیت های خود در عرصه های مشخص و معرفی شده به ستاد می توانند از حمایت ها برخوردار شوند. پس از نهایی شدن اولویت های مراکز و دانشگاه ها تمامی حمایت های یاد شده مانند حمایت از پایان نامه ها و مقالات تنها در همان اولویت های تعیین شده برای هر دانشگاه انجام می گیرد.


وی ادامه داد: برای نمونه اگر موضوع مقاومت گیاهان زراعی به تنش خشکی با استفاده از  بیوتکنولوژی توسط یک دانشگاه به عنوان اولویت معرفی شده است دانشجویان و پژوهشگران آن دانشگاه در صورتی که فعالیت های خود را در این زمینه متمرکز کنند می توانند از حمایت های ستاد برخوردار شوند و سایر موضوعاتی که در اولویت آن دانشگاه قرار ندارد مورد حمایت ستاد نیز قرار نمی گیرند.

وی به حمایت های ستاد توسعه زیست فناوری در بخش بین المللی نیز اشاره و اظهار کرد: بر همین اساس ستاد از ماموریت های خارجی و فرصت های مطالعاتی، جذب پژوهشگران خارجی، پژوهشگران ایرانی مقیم خارج از کشور و  انتقال فناوری در بخش زیست فناوری استقبال و حمایت می کند.

حمزه لو در پایان از انتخاب برترین های زیست فناوری در همایش زیست فناوری امسال خبر داد و گفت: به 3 نفر از پژوهشگران برتر این حوزه که مدارک خود را با توجه به آیین نامه به ستاد ارسال کرده اند، جوایز نقدی و گرنت پژوهشی اهدا می شود.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.