توسعه کشاورزی آذربایجان شرقی با تقویت اقتصاد دانش بنیان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، توجه به علم روز دنیا در تولید محصولات کشاورزی را ضروری دانست و گفت: اقتصاد دانش بنیان باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود. به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مهر، کریم مهری بعداز ظهر دوشنبه درجلسه کارگروه جذب، تعمیم و توسعه تکنولوژی که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن تبرک حضور پرشور مردم در روز ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق های رای گفت: اعتماد دوباره مردم به تدبیرو امید راه را برای ما سخت تر کرده است و وظیفه دستگاه های دولتی در امر خدمتگذاری سنگین تر است.


رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان شرقی خبر داد:

توسعه کشاورزی آذربایجان شرقی با تقویت اقتصاد دانش بنیان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، توجه به علم روز دنیا در تولید محصولات کشاورزی را ضروری دانست و گفت: اقتصاد دانش بنیان باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مهر، کریم مهری بعداز ظهر دوشنبه درجلسه کارگروه جذب، تعمیم و توسعه تکنولوژی که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن تبرک حضور پرشور مردم در روز ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق های رای گفت: اعتماد دوباره مردم به تدبیرو امید راه را برای ما سخت تر کرده است و وظیفه دستگاه های دولتی در امر خدمتگذاری سنگین تر است.

وی، توجه به بخش های اقتصادی و کشاورزی را در برنامه های دولت یادآور شد و اظهار کرد: خوشبختانه با گشایش های صورت گرفته پس از برجام شاهد ورود تکنولوژی های جدید در بخش کشاورزی هستیم به گونه ای که ورود تکنولوژی های جدید در این بخش باعث کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با ابراز تاسف از کاربردی نبودن بسیاری از مقالاتی که در مراکز تحقیقاتی ارائه می شوند گفت: متاسفانه ما در مراکز تحقیقاتی با فراوانی مقالات تخصصی روبرو هستیم که در عمل نمی توانند کمکی به کشاورزی کنند.

مهری گفت: پس از برجام برای نمونه با ورود ۱۷ رقم بذر هبریدی کلزا عملکرد ما در کاشت این محصول از ۲۵۰۰ کیلو به ۶۴۰۰ کیلو رسیده است.

وی ادامه داد: با ورود ماشین آلات کشاورزی با تکنولوژی روز دنیا در بحث کاشت گلخانه ای امروز شاهد هستیم که گلخانه های ما می توانند محصولاتی با کیفیت و استانداردهای روز دنیا را تولید کنند که قابل صادرات به کشورهای مختلف دنیا است.

افزایش بهره وری تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی شمال غرب و غرب کشور نیز در این جلسه، با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند با استقرار در این مرکز از امکانات و آزمایشگاه های این مرکز استفاده کنند.

حجازی، افزود: افزایش بهره وری تولید، حفاظت از منابع آب و خاک، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش بازده سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و … از جمله مسائلی است که اهمیت توسعه دانش بنیان در بخش کشاورزی را ضروری می سازد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش بهره برداران، ورود فناوری ها و دانش جدید به واحد های فعال و ایجاد شرکت های دانش بنیان از از جمله شیوه های توسعه دانش بنیان در بخش کشاورزی است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.