اهداف استراتژیک دانشگاه صنعتی شریف تشریح شد

در نخستین جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف که با حضور دو تن از معاونین رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اهداف استراتژیک دانشگاه تشریح شد.

در نخستین جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف که با حضور دو تن از معاونین رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اهداف استراتژیک دانشگاه تشریح شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا نخستین جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف در سال 96، با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدرضا عارف استاد دانشکده مهندسی برق، دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معان اول رئیس جمهور، دکتر عبدالرضا باقری، مشاور وزیر و رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه، دکتر سعید سهراب پور، رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه، دکتر عباس مصلی نژاد، عضو هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، دکتر بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه، دکتر رضا گرائی نژاد، رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور و عضو هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، مهندس سعید رضائی، معاون مرکز هیأتهای امنا و هیأت های ممیزه و برخی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

دکتر فتوحی به ارایه گزارش کاملی از عملکرد دانشگاه صنعتی شریف در سال 1395 پرداخت و با اشاره به آمار و گزارش خروجی فعالیت‌های انجام شده، از اعتبار و کیفیت علمی، اثربخشی اجتماعی، خرد جمعی، نظم و انضباط، همبستگی دورن سازمانی، اخلاق مداری و آزاد اندیشی را به عنوان ارزش های محوری دانشگاه صنعتی شریف یاد کرد.

رئیس دانشگاه در صحبتهایش به بیان آماری از عملکرد، نحوه فعالیت و برنامه های پیش روی معاونت های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی، اداری – مالی و مدیریت روابط بین الملل و پارک فناوری پرداخت.

دکتر فتوحی همچنین به دستاوردهای علمی دانشگاه صنعتی شریف، میزان تفاهم نامه های داخلی و بین المللی، افتخارات و عناوین کسب شده و حضور دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه برتر کشور در رتبه بندی‌های بین المللی در سال گذشته اشاره نمود.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش از چالش‌های پیش روی دانشگاه در امور مختلفی همچون معضلات فضای کالبدی دانشگاه، مشکلات پیش روی طرح ساماندهی دانشگاه، چالش‌ها و مشکلات مالی، ساختاری و تجهیزاتی و سایر معضلات پیش روی خانواده دانشگاه صنعتی شریف به عنوان موانع رسیدن این دانشگاه به جایگاهی که شایسته آن است یاد کرد.

در ادامه این جلسه دکتر محمدرضا آراستی دبیر شورای برنامه‌ریزی راهبری دانشگاه علم و صنعت به ارایه برنامه‌های راهبری دانشگاه و اهداف و برنامه‌های عملیاتی آن پرداخت.

دکتر آراستی در صحبتهایش به بیان ضرورت ها و اقدامات مورد نیاز در جهت پیشبرد برنامه‌های راهبردی دانشگاه، فرآیند تدوین این برنامه، تبیین ماموریت و فلسفه وجودی دانشگاه، تبیین ارزش های محوری دانشگاه و بیان چشم انداز مطلوب دانشگاه صنعتی شریف اشاره نمود.

وی همچنین؛ نقشه استراتژی و اهداف رهبردی دانشگاه در یک افق 5 ساله را تشریح و ارتقای مالی دانشگاه، سرآمدی آموزش و تأمین سرمایه انسانی جامعه، سرآمدی در علم و فناوری، سرآمدی در اثربخشی اجتماعی و ترویج اخلاق آکادمیک و فرهنگ ایرانی- اسلامی را به عنوان 5 هدف استراتژیک دانشگاه صنعتی شریف در جهت رسیدن به جایگاه شایسته خود، عنوان کرد.

در ادامه نخستین جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف در سال 96، این اعضا ضمن قدردانی از کیفیت و دقت گزارش عملکرد سالانه ی این دانشگاه، پس از بحث و بررسیِ 37 دستور، در نهایت 32 دستور را تصویب نمودند که مقرر شد پس از ابلاغ مصوبات در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.