گردش مالی 13 هزار میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان در اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گردش مالی شرکت‌ها و موسسه های دانش‌بنیان مستقر در این شهرک را 13 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده است و بیش از480 شرکت و موسسه فناوری در حوزه محصولات و خدمات دانش‌بنیان در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نقل از مهدی کشمیری افزود: این شهرک با دانشگاه صنعتی اصفهان نیز ارتباط و همکاری مؤثر و راهگشایی دارد.

وی که در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور سخن می گفت، با اشاره به گزارش عملکرد این شهرک، برخی از چالش‌ها و مشکل های فراروی آن را نیز شرح داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید به شهرک علمی و تحقیقاتی کمک کنند، گفت: سوءظن نسبت به فعالان علمی و فناوری کشور باید برطرف شود تا این قشر بتواند وارد میدان کار و تولید شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: باید روحیه خطرپذیری و ورود به میدان رقابت بیش از پیش ترویج شود و مقررات‌زدایی و تسهیل ساز و کارها جدی‌تر گرفته شود.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نیز با اشاره به گزارش ارائه شده توسط رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: این شهرک در زمینه اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های نقشه جامع علمی کشور دستاوردهای خوبی داشته است.

در این جلسه اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز به بیان نظرها و پیشنهادهای خود درباره شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پرداختند.

ایجاد فرهنگ اشتغال زایی توسط بخش غیر دولتی، اصلاح زیست‌بوم اقتصاد کشور در مسیر تحقق توسعه مبتنی بر دانایی، به کارگیری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام پولی کشور در راستای کمک به فعالیت‌های دانش‌بنیان و لزوم تخصیص کامل اعتبارات شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان از مهمترین نکات ارائه شده در این جلسه بود.

ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و از جمله وظایف آن هماهنگی و انسجام‌بخشی اجرای نقشه جامع علمی و تصویب سیاست‌های اجرایی و خطوط راهنما مربوط به اقدامات ملی جهت ابلاغ به دستگاه‌ های اجرایی است.

اعضای این ستاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارنفرازاعضای حقیقی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و یک نفر از مدرسین حوزوی به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه هستند.

سند نقشه راهبردی جامع علمی کشور به عنوان یکی از مهمترین اسناد مرتبط با حوزه علم و فناوری در چشم انداز 1404 در راستای طراحی راهبردهای مشخص برای اهداف علمی و فناوری، اقتصاد و صنعت در افق چشم انداز 20 ساله کشورمان در سال 1389 ابلاغ شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.