تولید دام تراریخته با شیردهی ده برابر در رویان

رئیس پژوهشکده زیست‌فناوری پژوهشگاه رویان گفت: یکی از ویژگی‌های بزهای رویان شیردهی روزانه 2 تا 7 کیلو است، این در حالی است که با تغذیه مشابه بزهای معمولی کمتر از نیم کیلو شیردهی دارند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین نصراصفهانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از پیشرفت‌های حاصل در علوم مختلف همیشه به دلیل اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه رویان، افزود: 5 زیرگروه در مجموعه پژوهشگاه رویان وجود دارد، جنین‌شناسی به عنوان بخشی که از ابتدای کار فعال بوده، به جرات می‌توان گفت در شبیه‌سازی بز در جهان بی‌نظیر است.

رئیس پژوهشکده زیست‌فناوری پژوهشگاه رویان ادامه داد: مرکز پرورش بز در بخش جنین‌شناسی تجاری‌سازی شده و این حیوانات به فروش می‌رسند؛ ظرفیت برای تولید صنعتی این بزها و صادرات در آینده وجود دارد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این بزها شیردهی روزانه 2 تا 7 کیلو است، این در حالی است که با تغذیه مشابه بزهای معمولی کمتر از نیم کیلو شیردهی دارند، علاوه بر این که شیرهای آن‌ها کم چرب بوده و مواد مغذی آن بیشتر است.

نصر با بیان اینکه سلول‌های بنیادین بخش دیگری است که به دلیل عدم وجود کلین روم به خاطر هزینه بالا پیشرفت لازم را نداشته است، اما مطالعات در این بخش همچنان ادامه دارد.

رئیس پژوهشکده زیست‌فناوری پژوهشگاه رویان تصریح کرد: آندرولوژی که به مطالعات روی اسپرم می‌پردازد، پروژه جداسازی اسپرم را پایه‌گذاری کردیم که می‌تواند شانس باروری را بالا ببرد.

وی اضافه کرد: در همایشی که سال گذشته برگزار شد در مورد اخلاق پزشکی و مسائل شرعی و قانونی اهدای اسپرم مواردی مطرح شد؛ با توجه به افزایش نازایی این موضوع نیاز جامعه است.

نصر ابراز داشت: به دنبال آزمایش‌هایی هستیم که دلایل نازایی را بیشتر بشناسیم و بتوانیم تأثیرات زیست‌محیطی را بر نازایی بررسی کنیم؛ در این راستا دستاوردهایی داشته‌ایم و از روش‌های جدید و صرفاً با توصیه‌های غذایی بخشی از مراجعه‌کنندگان را توانسته‌ایم درمان کنیم.

رئیس پژوهشکده زیست‌فناوری پژوهشگاه رویان اذعان داشت: در رابطه با ناباروری مردان تأثیر آلودگی را می‌بینیم، بعضاً تأثیر آلودگی در ناباروری را در مورد افرادی که در صنایع آلاینده مانند باتری‌سازی که با سرب سر و کار دارند، مشغول به کار هستند دیده‌ایم.

وی یادآور شد: در بخش سلولی و موکولی، بیش از 200 دانشجوی فوق لیسانس و دکترا پروژه‌های خود را در رویان انجام دادند که پس از بررسی مشخص شد درصد قابل توجهی پس از تحصیل در بخش‌های مربوطه مشغول به کار شدند.

نصر در پایان با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد جایی که تحقیق و پروژه دانشجویان به صورت صحیح انجام شود راه را برای ادامه کار دانشجویان هموار می‌کند، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی این است که بستر را برای جوانان فراهم کرده و خروجی این مجموعه به دلیل شکوفایی همین استعدادهاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.