تلاش پژوهشگران بیوتکنولوژی مایه خیر و برکت است!

صبح امروز اولین دوره آموزش عمومی و تخصصی پدافند غیر عامل در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با حضور سردار شعبانی ، معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران، جمعی از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور و پژوهشگران و مدیران واحدهای پژوهشی به صورت مشترک با دانشگاه جامع امام حسین (ع) در محل این‌پژوهشگاه برگزار شد.

سردار شعبانی در جمع پژوهشگران اظهار داشت تروریسم و بیوتروریسم قطعا تهدیدهستند و برای مقابله با این تهدیدات لازم است بتوانیم پیش بینی و چاره اندیشی کنیم. وی هشدار داد که مراکز علمی و پژوهشی یکی از جوامع مورد تهدید تروریسم و بیوتروریسم هستند.

دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما ضمن گرامیداشت شهدای حرم، گزارشی از فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مشتمل بر تولید محصولات تراریخته، عملیات شورورزی و پروژه هالوفیت مبنا، نانوتکنولوژی، زیست شناسی مصنوعی و یافته های علمی طراز اول دنیا را ارایه کرد. دکتر خوش خلق سیما با اشاره به تولید برنج تراریخته مقاوم به آفات تولید ملی محصولات تراریخته را گامی در جهت مصون سازی و اقدامی همسو با پدافند غیرعامل خواند.

دکتر بهزاد قره یاضی رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی،در تعریف ترور و تروریسم اظهار داشت ترور به مفهوم وحشت است و تروریسم به معنی هراس افکنی است. وی افزود بیوتروریسم به هر نوع عملیات تروریستی گفته می شود که در آن از عوامل زیستی برای ایجاد وحشت بهره برداری کنند و هدف یک عملیات تروریستی صرفا هراس افکنی است.

دکتر قره یاضی ضمن تاکید بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “هر ملتی که دستش از علم تهی باشد باید خود را آماده کند که دیگران بر او فرمانروایی کنند” اظهار داشت آموزش مفاهیم و تربیت کارشناس متبهر در شناسایی عوامل خطر از جمله اقدامات پدافندی لازم برای مقابله با تهدیدات زیستی است.

سرهنگ حسینی، جانشین فرمانده دانشکده علوم پایه جهادی دانشگاه امام حسین (ع)، دیگر مدرس حاضر در این دوره آموزشی بود. وی در حاشیه این نشست ضمن آشنایی با دستاوردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی اظهار داشت این دوره آموزشی سبب شد با فعالیت دانشمندان گمنامی در کشور آشنا شوم که در زمینه  بیوتکنولوژی گیاهی به پژوهش می پردازند. وی گفت این فعالیت ها قطعا می توانند منشا خیر و برکت باشند. جانشین فرمانده دانشکده علوم پایه جهادی دانشگاه امام حسین (ع)، تلاش برای استاندارد سازی و بهینه سازی تولیدات غذایی و محصولات کشاورزی را از ویژگی های ارزشمند پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که فعالیت های این پژوهشکده در سطح کشور هر چه بیشتر گسترش یابد. سرهنگ حسینی در پایان تلاش پژوهشگران گمنام عرصه امنیت غذایی و سلامت مردم را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد رشد و تعالی کشاورزی در گرو فعالیت پژوهشگران و متخصصان کشاورزی و بیوتکنولوژی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.