دنیا به ما خواهد خندید!

هر ملتی که دستش از علم تهی باشد، باید خودش را آماده کند که دیگران بر او فرمانروایی کنند.” و این سخن مقام معظم رهبری همچون بیانات ارزشمند دیگرشان، چه زیبا بر اهمیت دستیابی به علم و فناوری‌های روز دنیا تاکید دارد. سخنان ارزشمند این مقام عالی‌قدر است که در میان جنجال رسانه‌ای بنگاه‌های خبری علیه علم و فناوری در کشور مشوق پژوهشگران و دانشمندان دلسوز و متعهد کشورمان جهت دستیابی به فناوری‌های روز دنیا و تجهیز کشور اسلامیمان به انواع علوم و فناوری‌های روز می‌شود. تجهیز به انواع فناوری‌هاست که از جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و مستقل در دنیا ساخته و خواهد ساخت.

در این میان حوزه “امنیت غذایی” کشور و تولید محصولات سالم منطبق با مبانی توسعه پایدار یکی از جنبه‌های قدرت و استقلال در جهان آینده خواهد بود. زیست فناوری و تولید محصولات تراریخته نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهد بود. محصولاتی که بیست سال است در سبد غذایی خانوارهای ایرانی قرار دارد. سلامت این محصولات علاوه بر تایید توسط “سازمان بهداشت جهانی”، مورد تایید “وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی” کشورمان نیز قرار گرفته است. علاوه بر این مقالات متعددی نیز بر سلامت این محصولات در حد محصولات غیرتراریخته تاکید دارند. یکی از جالب توجه‌ترین این پژوهش‌ها، پژوهش 25 ساله در اتحادیه اروپایی است که پس از چندین سال تحقیق بروی جنبه‌های متعدد محصولات تراریخته، آن‌ها را برای محیط زیست و سلامتی انسان ایمن معرفی می‌کنند.

البته داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. پس از 20 سال واردات این محصولات روزی می‌رسد که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش و توانمندی پژوهشگران متعهد و مسلمان، تصمیم می‌گیرد تا به جمع کشورهای تولید کننده این محصولات بپیوندند. از اینجاست که جنجال‌ها و هجمه رسانه‌ای علیه دانشمندان و پژوهشگران این سرزمین بلند می‌شود و این محصولات را ناپاک و مضر معرفی می‌کند! پس در بیست سال گذشته که این محصولات وارد و مصرف می‌شدند اینان کجا بودند؟ از تخریب دانشمندان مسلمان و متعهد کشور چه سودی می‌برند؟ آیا ترور شخصیتی دانشمندان زیست‌فناوری کشور، کم از ترور جانی دانشمندان هسته‌ای کشور هزینه دارد؟ در فناوری هسته‌ای بی‌مهابا دست به قتل دانشمندان کشور می‌زنند و در فناوری زیستی بی‌مهابا دست به تخریب شخصیت دانشمندان کشور می‌زنند و آنان را صهیونیست می‌نامند!!! به راستی صهیونیست و دشمن واقعی اقتدار و استقلال کشور کیست؟ دانشمندی که سعی در بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته روز در کشورش دارد یا کسانی که با تخریب رسانه‌ای او، سعی در استمرار واردات و جلوگیری از تولید ملی و بومی‌سازی فناوری دارند؟

دنیا به ما خواهد خندید وقتی که ببیند دانشمندان و پژوهشگران کشورمان را تخریب و محکوم به سکوت کنیم و در آن واحد درهای واردات را بازتر از قبل نگه‌داریم. دنیا به ما خواهد خندید و شرمنده‌ی رهبر معظم انقلاب خواهیم شد…

سمیرا کهک، عضو هیات مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.