روشهای سنتی تولید محصولات غذایی جوابگو نیست

متخصص پاکستانی بیوتکنولوژی بر استفاده از فناوری‌های نوین مانند مهندسی ژنتیک و تراریخته برای تولید محصولات غذایی با توجه به رشد روز افزون جمعیت جهان تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، آفتاب احمد عصر پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران درکرج افزود: براین اساس محصولات تراریخته از نیازهای غذایی امروز است و موردی دیده نشده که برای سلامت بشر ضرر داشته باشد.

وی اضافه کرد: محصولات تراریخته به یقینا سودآور و ایمن هستند چرا که قبل از تجاری سازی مورد مطالعه قرار می گیرند.

دکتر احمد با بیان اینکه برخی محصولات تراریخته مقاوم به آفت هستند اظهار داشت: مکانیسم تولید این محصولات به گونه ای است که هیچ آسیبی برای انسان و دیگر جانداران ندارد و صرفا آفات در آنها از بین می رود. وی افزود با کشت ارقام تراریخته مقاوم به آفت مصرف سموم کاهش می یابد و به این ترتیب باز هم به سلامت انسان و محیط زیست کمک شایان توجهی می شود.

وی ادامه داد: محصولات تراریخته برای کمک به بهبود کیفیت زندگی انسان تولید شده اند و قبل از اینکه این محصولات به بازار ارائه شود مورد ارزیابی قرار می گیرند.

متخصص پاکستانی بیوتکنولوژی در حوزه انسانی گفت: هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی سبب مرگ 33 درصد از مردم جهان شده و 40 درصد مردم نیز از سرطان رنج می برند و این امر به دلیل استفاده از مواد شیمایی در تولید محصولات غذایی است.

وی افزود: با توجه به ایمن بودن محصولات تراریخته و اینکه در تولید این محصولات به سلامت و ایمنی و آسیب نرساندن به سلامت بشر بسیار توجه شده از ایجاد بیماری هایی چون سرطان، قلبی و عروقی و تنفسی می توانند جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مردم نیاز دارند که در مخصوص مزایای استفاده از محصولات تراریخته به خوبی آگاهی پیدا کنند و به همین منظور نیاز است که محققان و دانشمندان به زبان ساده این مزایا را برای مردم بازگو و روشن سازند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.