مردم را از تراریخته ترساندند که تولید داخلی نکنیم

رییس انجمن علمی بیوتکنولوژی ایران گفت: تلاش کرده‌اند با ترساندن مردم و مسئولین از محصولات تراریخته کاری بکنند که تولید داخلی نداشته باشیم.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از ایرنا، سیروس زینلی عصر پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در کرج در جمع خبرنگاران افزود:دست هایی پشت پرده بوده و هستند که طی دو سال گذشته با هجمه ای که علیه تراریخته به راه انداخته اند، کشور را با یک عقب ماندگی تضمین شده مواجه کرده اند.
وی اضافه کرد: این دست های مرموز به خوبی می دانستند که اگر تولید داخلی نداشته باشیم مجبور به واردات هستیم و به عنوان مثال در صورت ممنوعیت واردات محصولات تراریخته گیاهی ظرف مدت یک ماه بسیاری از صنایع وابسته دام و طیور ما دچار ضربه می شود.
زینلی گفت: تمام تلاش شان این بود که با ترساندن مردم و مسئولین کاری بکنند که تولید محصولات تراریخته در داخل کشور نداشته باشیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که بیش از 2 سال است که بیان می کنیم که این حرف و حدیث های در خصوص معایب محصولات تراریخته هیچ گونه مبنای علمی ندارند و تنها عوام فریبی هستند.
زینلی با بیان اینکه امیدواریم که این گره در دولت دوازدهم برطرف شود، اظهار داشت: در سال 83 نخستین محصول تراریخته گیاهی ما تولید شد اما به دلیل این عوام فریبی ها بیش از 10سال عقب افتادیم و جبران این عقب افتادگی با توجه به سرعت دیگر کشورها بسیارسخت است.
رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد: به همین منظوریکی از مهم ترین برنامه های ما در ٱینده در خصوص محصولات مهندسی ژنتیک این است که در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
زینلی ادامه داد: طبق نظر سازمان غذا ودارو محصولات گیاهی تراریخته هیچ گونه خطری ندارند و همانگونه که در تولید دارو به این عوام فریبی ها توجه ای نشد و پیشرفتی خوبی در این زمینه داشتیم در خصوص محصولات تراریخته گیاهی نیز با توجه به نیاز امروز جامعه می توانیم رشد قابل توجه ای داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.