بیوتکنولوژی بزرگ‌ترین توانمندی‌ها را در کشاورزی ایجاد می‌کند

چهارمین جشنواره زیست فناوری صبح امروز با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس ستاد توسعه زیست فناوری و جمعی از نمایندگان مجلس در مصلی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، دکتر قانعی رئیس ستاد توسعه زیست فناوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره زیست فناوری اظهار داشت: برگزاری چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است دارای پیام مهمی است.
وی افزود: زیست‌فناوری دارای ظرفیت‌های چشم‌گیری از منظر اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری محور است و با این نگاه باید به حوزه زیست فناوری بپردازیم.
دکتر قانعی گفت: اگر منظر ااشتغال و اقتصاد و پیشرفت فناوری نگاه کنیم زیست فناوری حوزه ای است که تمام این ها را در خود یکجا جمع کرده است. در این نمایشگاه تمام قابلیت هایی که می تواند اقتصاد جدیدی برای کشور رقم بزند نشان دادیم.
قانعی با اشاره به توانمندی‌هایی که زیست‌فناوری در حوزه کشاورزی و محصولات تراریخته در اختیار ما قرار می‌دهد افزود: از طریق زیست‌فناوری بزرگ‌ترین توانمندی‌ها را می‌توانیم در حوزه کشاورزی و انرژی ایجاد کنیم.
وی افزود: قبلا هم در حوزه دارویی توانمندی خود را نشان دادیم دولت و ستاد در تلاشند که با تصویب و تسهیل قوانین زنجیره تولید و اشتغال به نحوی مرتبط شود که بتوانیم شاهد تاثیرگذاری این فناوری مهم بر اقتصاد و زندگی مردم بوده و نقش بزرگی را در سطح منطقه و جهان ارائه کنیم.
دبیر ستاد زیست‌فناوی ادامه داد: امروز وزیر کار که حضور دارند باید کمک کنند زیر ساخت‌های حوزه دانش بنیان را برای اشتغال‌زایی فراهم کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.