دبیر زیست‌فناور به جای زیست‌شناس تربیت می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: با همکاری وزارت آموز و پرورش، محتوای درسی کتاب ها را به گونه‌ای تغییر خواهد کرد که به جای تربیت زیست‌شناس، زیست‌فناور تربیت شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه کارگاه بازی سازی زیست فناوری با اشاره به ضرورت تغییر محتوای درسی زیست شناسی مدارس، بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ستاد با آموزش و پرورش، محتوای کتب درسی به نحوی تغییر خواهد کرد که زین پس به جای زیست شناس، زیست فناور در مدارس تربیت خواهد شد.
وی افزود: یکی از رسالت های اصلی ستاد توسعه زیست فناوری ترویج مفاهیم مربوط به این حوزه است و بخش دانش آموزی اصلی ترین پایه ترویج زیست فناوری محسوب می شود.

قانعی همچنین تصریح کرد: در حوزه دانش آموزی، برای جلب دانش آموزان نیازمند راه های به روز و جذاب بودیم به همین دلیل به سراغ ساخت بازی های رایانه ای رفتیم تا از طریق این بازی ها مفاهیم زیست فناوری را به آنها آموزش دهیم.
وی در ادامه عنوان کرد: با کمک آموزش و پرورش، محتوای کتب درسی را مبتنی بر فناوری اطلاعات ارائه می کنیم تا بستر جذب دانش آموزان به سمت زیست فناوری را بیشتر فراهم کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، بازی سازی زیست فناوری را آغازگز چرخه ترویج زیست فناوری در مدارس دانست و تجاری سازی و گسترش بازار را نیز از ضروریات این حوزه عنوان کرد.

قانعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت محتوای خوب و قابل قبول در بازی سازی های زیست فناوری، گفت: باید بازی ها بر اساس محتوایی طراحی شود که هم نیاز آن در جامعه وجود داشته باشد و هم موضوع علمی و قابل قبولی ارائه کند.
وی، با بیان اینکه نقش ستاد در این زمینه تسهیل‌گری و تنظیم گری است، گفت: از هر گونه بازی سازی در حوزه زیست فناوری با محتوای خوب و علمی حمایت می کنیم و در صورت نیاز از طریق صندوق توسعه زیست فناوری نیز به شرکت ها تسهیلات ارائه خواهیم کرد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ایجاد کشش بازار در زمینه تولید بازی های زیست فناوری را نیز یک اصل عنوان کرد و افزود: باید بازی ها به گونه ای طراحی شود که دانش آموزان به سمت آنها جذب شوند و بازار خوبی برای آن شکل بگیرد.
قانعی در ادامه اظهار کرد: گروهسرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد زیست فناوری اقدامات ترویجی در حوزه زیست فناوری را در برنامه یک ساله کاری خود تعریف کرده است و در حوزه بازی سازی برای مخاطب دانش آموزی نیز آماده همکاری است.
وی همچنین تصریح کرد: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، وظیفه سیاستگذاری برای توسعه فناوری زیستی در جامعه را عهده دار است. در واقع یک بخش از وظایف تعریف شده برای ستاد، ترویج مفاهیم حوزه زیست فناوری است. رویداد بازی‌سازی زیست فناوری نیز با همین هدف و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری برگزار شد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه ازی های رایانه ای امروز یک ابزار قدرتمند برای انتقال مفاهیم است، گفت: یکی از کارهایی که ستاد توسعه زیست فناوری دنبال می کند، ساخت بازی هایی مرتبط با فناوری زیستی است که اولویت انتقال این مفاهیم به دانش آموزان است.

به گفته قانعی، ستاد توسعه زیست فناوری در این رویداد از بازی‌سازانی که توانایی انتقال این مفاهیم و جذب مخاطب را داشته باشند، حمایت می کند، زیرا به دنبال تولید بازی هایی با مخاطب و کیفیت بالا است.

در ادامه این مراسم از منتخبان بازی‌سازی زیست‌فناوری در بخش‌های ایده‌پردازی، برنامه‌نویسی و هنری تقدیر و به آنها جوایزی اهدا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.