حضور پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بازدید از پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی تبریز از دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی تقدیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، دکتر اسکندر زند معاون و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ضمن بازدید از پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز از دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد سیستم DG-CHP ساخت محققان پژوهشکده صنایع غذایی تبریز وابسته به پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ابراز امیدواری کرد این فناوری هر چه سریع تر با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو و بخش خصوصی به مرحله تجاری سازی برسد.

سیستم DG-CHP ضمن تولید انرژی و گرما و پرورش جلبک‌های مولد سوخت زیستی و پرورش گیاه به حذف گاز آلاینده دی اکسید کربن کمک می کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از سایر محصولات و دستاوردهای این پژوهشکده شامل مینی بیوراکتور تناوبی برای ریز ازدیادی گیاهی، تولید بتاکاروتن از ریزجلبک دونالیلا، طراحی و ساخت فتوبیوراکتور صفحه تخت در سطح نیمه صنعتی برای تولید بیومکس جلبک، تولید شیر تخمیری فراسودمند پروبیوتیک، دستورالعمل ریزازدیادی گل محمدی بومی آذربایجان، پروتکل ریزازدیادی موی کشمشی عاری از آگروباکتریوم بازدید کرد.

دکتر محمد امین حجازی، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی غذایی تبریز در این بازدید با اشاره به رویکرد پژوهشگاه در خصوص تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی به قرارداد تجاری سازی بیومس جلبک با بخش خصوصی اشاره کرد که در این راستا پنج محصول مختلف تولید شده که به بازار عرضه شده یا در آستانه تجاری سازی هستند.

غرفه پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی وابسته به پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در آخرین روز پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز، میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مشاور وزیر نیرو و تنی چند از دیگر مسئولان کشوری و استانی بود.

منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در راستای توسعه و تجاری‌سازی فناوری، جذب سرمایه‌گذار، آشنایی سازمان‌های متولی و حمایت گر با ایده‌های فناورانه و تولید محصولات دانش بنیان و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان، از 20 تا 24  آبان ماه جاری میزبان پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، در فهرست بلند دستاوردهای عرضه شده در غرفه پژوهشکده در نمایشگاه، فناوری ها و محصولات دیگری از قبیل پروبیوتیک های بومی و اختصاصی برای طیور صنعتی، تولید سریع بیوکمپوست غنی شده از پسماندهای شهری و کشاورزی با استفاده از روش های بیوتکنولوژیک، کود زیستی بر پایه استرپتومایسس، دستورالعمل فنی تولید نانوسیلکا از کلش و سبوس برنج و فناوری تولید لاین های اینبرد شبه والدینی بذور هیبیرید سبزیجات (خیار و فلفل) از طریق سیستم هاپلوئیدی به چشم می خورد که با استقبال و تحسین مسئولان کشوری و استانی و سرمایه گذاران و شرکتهای حاضر و بازدیدکننده از نمایشگاه مواجه شد.

همچنین مهندس کریم مهری، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ضمن بازدی از غرفه پژوهشکده صنایع غذایی تبریز از موفقیت های پژوهشکده مانند طرح  نوشیدنی تخمیری که در مرحله عقد قرارداد با بخش خصوصی است، تامین نهال های کشت بافتی و رفع معضلات کشاورزی استان تقدیر کرد.

گفتنی است در جریان چهار روز برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز جمع دیگری از مسئولان از جمله دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، چیت چیان مشاور وزیر نیرو، دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست و برخی از مسئولان استان آذربایجان شرقی نیز از دستاوردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی تبریز وابسته به پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در نمایشگاه بازدید کردند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.