انتشار ۹ کتاب دانش‌آموزی درباره زیست‌فناوری

رئیس انستیتو پاستور شمال کشور، عملکرد این مؤسسه را برای ترویج و آگاهی رسانی زیست‌فناوری در بین دانش آموزان کشور تشریح کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی محسن آسوری، رئیس انستیتو پاستور شمال کشور، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از دو سال گذشته اجرای طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی را به صورت پایلوت به پژوهشکده پاستور ایران سپرد.

وی تصریح کرد: طرح نظام ملی زیست فناوری یک مدل ترویج و آموزش دانش آموزی در حوزه زیست فناوری به صورت خودگردان به منظور آموزش و ترویج این امر و کسب و کار در این حوزه است. این مدل در مازندران و در زمینه های اجرایی و طراحی موفقیت‌آمیز بوده و 9 جلد کتاب مبتنی بر آموخته‌ها به دانش آموزان از پیش دبستانی تا متوسطه ویژه والدین، دانش آموزان و معلمان به صورت کمک درسی تدوین شد.

آسوری با اشاره به اینکه امسال در 7 استان به همراه مازندران این طرح با استفاده از الگوی این استان اجرایی می شود، گفت: این طرح در سال آینده پس از کسب نتایج مطلوب در تمام استان های کشور به صورت ملی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 3 هزار دانش آموز از مجموعه پژوهشکده شمال بازدید کردند و پیش بینی می شود این میزان به 6 هزار نفر برسد، اظهار کرد: وظیفه ما ترویج و آگاهی بخشی است و پیش بینی می شود 10 درصد از دانش آموزان جذب رشته زیست فناوری شوند.

رئیس موسسه انستیتو پاستور شمال کشور آمل با اشاره به اینکه زیست فناوری تنها مربوط به یک رشته تحصیلی نیست، گفت: امیدواریم ایران در حوزه زیست فناوری در سال های آینده در میان رتبه های برتر جهان قرار بگیرد.

آسوری تاکید کرد: اگر نهادهای دولتی به درستی حمایت کنند و خانواده ها توجیه شوند سهم مهمی از بازار زیست فناوری دنیا با خلاقیت و هوش این نخبگان در اختیار ایران قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.