استفاده از ظرفیت‌ محققان بیوتکنولوژی کشاورزی برای تامین نیازهای غذایی

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد از ظرفیت‌های بیوتکنولوژی کشاورزی برای حفظ تنوع زیستی، حفاظت از محیط زیست و تامین نیازهای غذایی، سلامت و امنیت مردم استفاده شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، کاوه مدنی پس از بازدید از بخش‌های مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اظهارکرد: پیشرفت‌های علمی پژوهشگاه در حوزه زیست فناوری کشاورزی قابل تحسین و غرور آفرین است. وقتی تحقیقات در کشور علیرغم امکانات محدود در سطح گسترده مطابق با استانداردهای روز دنیا جلو می رود، موجب خرسندی است و اینکه چرا این پیشرفت‌ها را درک و اطلاع رسانی نکرده‌ایم و یا اطلاعات غلط منتقل شده، موجب تاثر است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امیدوارم این فاصله بین دانش تخصصی و دانش عمومی و فاصله بین علم و سیاست کاهش یابد تا پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف علمی و تحقیقاتی محقق شود. در این حالت مشخص خواهد شد که چه کسانی خلاف مصالح ملی حرکت و چه کسانی در راستای منافع کشور کمک و حمایت می‌کنند.

مدنی خاطرنشان کرد: حاصل اقداماتی که امروز انجام می‌دهیم در درازمدت، قابل مشاهده است و ماه، پشت ابر نمی‌ماند و نتیجه این منافع و زحماتی که محققان ما طی سال‌ها متحمل شده‌اند، مشخص خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی واکنش‌ها نسبت به پیشرفت‌های حوزه بیوتکنولوزی کشاورزی و مهندسی ژنتیک در کشور تصریح کرد: امیدوارم محققان ما در این حوزه از عکس العمل‌های احساسی که ناشی از کمبود دانش در سطح عمومی است، دلسرد و دلگیر نشوند و همچنان پرتلاش، معتقد و مصمم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و در راستای منافع ملی گام بردارند و به استقلال کشور و تامین نیازهای غذایی روزافزون میهن کمک کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای این بازدید، نیره خوش خلق سیما – رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی- بر لزوم آگاهی و ارتقای آموزش در حوزه محصولات و دستاوردهای بیوتکنولوژی کشاورزی خصوصا پروژه‌ها و فناوری‌های موثر بر محیط زیست تاکید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.