توانمندی علوم بین رشته ای در رویارویی با بحران های زیست محیطی

اولین کنگره بین المللی آب، خاک و علوم محیطی برگزار می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دکتر امیررضا نعمتی گفت: اولین کنگره بین المللی آب، خاک و علوم محیطی با هدف آشنایی با روش ها و تکنولوژی های روز دنیا برای حفاظت از منابع طبیعی و کمک به بهبود وضعیت بحرانی آن ها در کشورهای در حال توسعه، برگزار خواهد شد. در این رویداد تلاش شده است از تجربیات و تخصص اساتید برجسته دانشگاه های داخل و خارج کشور در حوزه های مرتبط حداکثر بهره برده شود. امیدواریم دستاوردهای این کنگره بتواند منجر به آغاز نگرشی جدید جهت بهره برداری صحیح، حفاظت پایدار و بهبود منابع زیست محیطی کره زمین گردد.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی آب، خاک و علوم محیطی گفت: متاسفانه در دهه های اخیر غفلت از منابع آب و خاک گسترش یافته و در صورت ادامه روند موجود صدمات جبران ناپذیری متوجه آیندگان خواهد شد. توجه به توانمندی های علوم میان رشته ای و یافتن ارتباطی میان آنها برای حل مسائل و مشکلات و نیز توجه ویژه به آب و خاک به عنوان دو جز اصلی تشکیل دهنده کره زمین و بستر تامین کننده حیات می تواند از وقوع خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کند.

نعمتی اظهار داشت: کنگره آب، خاک و علوم محیطی مورد حمایت بیش از 40 وزارتخانه، دانشگاه و انجمن علمی قرار گرفته است. کمیته علمی این کنگره متشکل از اساتید برجسته در سطح بین المللی با بیش از 200 عضو به داوری مقالات اساتید، دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور می پردازد.

دوره های آموزشی و کارگاه های جانبی با همکاری اساتید بین المللی مدعو از دانشگاه های امریکا، ایتالیا و مالزی با هدف ارتقای سطح علمی پژوهشگران و شرکت کنندگان در کنگره برای آشنایی با متدهای روز جهان برگزار خواهد شد.

کنگره آب، خاک و علوم محیطی، 11 اسفند سال جاری در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند اخبار بیشتر را از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آب، خاک و علوم محیطی دریافت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.