سخنگوی وزارت بهداشت:

محصولات ارگانیک فله ای قابل اعتماد نیستند

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: محصولات ارگانيك که به صورت باز و بدون بسته بندي و تاييديه وزارت بهداشت به فروش مي رسند، از سلامت كافي برخوردار نبوده و بهتر است كه مردم از مصرف آنها خودداري كنند

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از  خبرگزاری شبستان دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در خصوص مصرف محصولات ارگانیک گفت: در مصرف محصولات ارگانيك  نبايد زياده روي شود و بايد با اين مساله برخورد علمي صورت گیرد.

 دکتر حریرچی گفت: محصولات ارگانيك که به صورت باز و بدون بسته بندي و تاييديه وزارت بهداشت به فروش مي رسند، از سلامت كافي برخوردار نبوده و بهتراست كه مردم از مصرف آنها خودداري كنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه در زمينه توليد و تبليغ محصولات ارگانيك به صورت باز، غير استاندارد و بدون تاييد وزارت بهداشت، تخلفاتي مشاهده مي شود، افزود: مردم براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد محصولات  ارگانيك به مراجع معتبر علمي مراجعه كنند و به تبليغات شبكه هاي ماهواره اي و فضاي مجازي اعتماد نكنند.

 سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص مکمل های حوزه سلامت گفت: مكمل ها دارو تلقي نمي شوند و به صورت آزاد به فروش مي رسند، البته در مقاطعي براي واردات آن ارز دولتي اختصاص پيدا مي كرد، اما در حال حاضر، واردات مكمل ها به طور قابل توجهي كاهش پيدا كرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با بیان این که بايد توجه كرد كه عمده مكمل هايي كه در بازار در كشور وجود دارد، قاچاق بوده و تعداد محدودي از آنها در كشور مجوز فروش و عرضه دارند، افزود: این مكمل ها از طریق قاچاق، شبكه هاي ماهواره اي و اماكن ورزشي به فروش رسيده و به دست مصرف كننده مي رسند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.