رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تهران:

پدافند غیرعامل علاج قبل از وقوع بحران

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: در گذشته جنگ ها شکل دیگری داشت اما امروز تغییر کرده و در جهان جنگ های بیوتروریسم و امثال آن مطرح هستند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از اقتصادآنلاین، عباس صلاحی اردکانی در همایش توانمندسازی ایمنی زیستی و پدافند غیرعامل که در مرکز تحقیقات و آموزش و کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران برگزار شد با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از مهمترین مسائل امروز کشور است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل علاج یک مشکل قبل از تبدیل شدن آن به بحران است.

وی ادامه داد: گاهی یک موضوع تنها سوال یا مسئله است که حتما کسی پاسخ آن را می داند، اما گاهی موضوع مشکلی است که هیچکس پاسخی برای آن ندارد در این مواقع تنها پدافندغیرعامل با به کارگیری علم نتیجه خواهد داد.

صلاحی اردکانی با تاکید بر اینکه یکی از مباحثی که در پدافند غیرعامل نباید از آن غافل شد ایمنی زیستی است، افزود: ایمنی زیستی تضمین بهره برداری از فواید قطعی بیوتکنولوژی نو و پیشگیری از آثار سو زیست فن آوری بر سلامت انسان، محیط زیست، تنوع زیستی و حیوانات است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه مهندسی ژنتیک در کشورهای توسعه یافته، گفت: مهندسی ژنتیک بحث روز جهان است و ما نیز نباید از آن جا بمانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.