معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

امنیت غذایی مهم تر از امنیت دفاعی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان که به حوزه غذا علاقه دارند وارد این زمینه شوند. زیرا غذا بسیار اساسی‌تر از امنیت دفاعی است. یعنی اگر نتوانیم در حوزه غذا خودکفا باشیم، اهمیتی ندارد که چه سلاحی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حوزه مواد غذایی بسیار بکر است و جای کار و فعالیت بسیار زیادی برای شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه وجود دارد و می توانند در این حوزه ورود پیدا کنند، امیدواریم اتفاقات خوبی در زمینه غذا برای شرکت‌های دانش بنیان بیفتد.

سورنا ستاری درباره ورود شرکت‌های دانش بنیان به فعالیت در زمینه تولید مواد غذایی افزود: حمایت‌هایی که در زمینه بیوتکنولوژی برای شرکت‌های دانش بنیان افتاده، برای حوزه غذا هم از چند ماه قبل شروع شده و به طور مثال واکسن‌های دام و طیور و آبزیان، افزودنی‌های غذایی و پروبیوتیک‌ها در این زمینه مورد نظر است.

وی ادامه داد: علاوه بر مسائل مربوط دانش بنیان بودن شرکت‌ها، تمام خطراتی که شرکت‌های دانش بنیان برای تولید و توسعه محصولات غذایی ممکن است با آن مواجه شوند را بر عهده می‌گیریم.

معاون رئیس جمهوری پیش از این نیز گفته بود: در حوزه غذا وابستگی‌های شدیدی به واردات داریم.

شرکت‌های دانش بنیان که به حوزه غذا علاقه دارند وارد این زمینه شوند. زیرا غذا بسیار اساسی‌تر از امنیت دفاعی است. یعنی اگر نتوانیم در حوزه غذا خودکفا باشیم، اهمیتی ندارد که چه سلاحی داشته باشیم. حوزه غذا بسیار بکر است و معاونت علمی و فناوری هم حاضر است در این زمینه حمایت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سمیرا اسکندری می گوید

    آقای محترم! از فعالان حوزه غذا و تامین امنیت غذایی میخواهید حمایت کنید اما در مورد محصولات فناورانه حاصل از مهندسی ژنتیک در حوزه کشاورزی یا همان تراریخته ها، سکوت کرده و منفعلانه عمل می کنید؟! ستاد توسعه زیست فناوری فقط کارش شده توسعه محصولات دارویی و کود و اینجور مسایل اما موضوع تولید ملی محصولات تراریخته که ایران از عمده وارد کنندگان آن است، کنار گذاشته شده. چرا؟! از فناوری های نو در حوزه غذا می ترسید؟ خب حداقل حرف نزنید و نگویید حمایت می کنید. دقیقا منظورتون اینه که از چی میخواید حمایت کنید؟ از همه چیز بغیر از محصولاتی که در آن ها وابستگی شدید به واردات داریم؟ تناقض در گفتار و عمل در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور موج می زند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.