فناوری‌هراسی، ترمز پیشرفت و توسعه علمی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران رئیس شاخه دانشجویی انجمن ایمنی زیستی ایران اظهار داشت: جریانات مختلفی با هدف کسب مال، ثروت و شهرت یا شاید به عنوان نفوذی از کشورهای معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور اقداماتی انجام می‌دهند که موجب ترس و هراس مردم نسبت به علوم و تکنولوژی‌های نوین می‌شود. این جماعت با هر موج، موج‌سواری خود را بیشتر نشان می‌دهند. سرکردگان فناوری هراسی در قامت روحانی، طبیب، پروفسور و … روزی واکسن‌ها را حاوی ژن لااوبالیگری مذهبی می دانند و مردم را از واکسیناسیون اطفال بر حذر می کنند، روزی آب زمزم را مسموم معرفی می‌کنند، روز دیگر کتاب پزشکی معروفی را آتش می‌زنند و باری روغن بنفشه کذایی را تجویز مقابله با ویروس می‌دانند و در همه حال به فکر دکان دروغ و دغل خود هستند. امثال این افراد از سال 1264قمری در ایران وجود داشتند و امیر کبیر را گریاندند، اینها نسخه به روز شده افرادی هستند که اجازه واکسینه شدن اطفال را در زمان امیرکبیر نمی‌دادند. این جماعت از احساسات و تعصبات مذهبی مردم سوء استفاده می‌کنند. مردم بدانند که بی احتیاطی‌ و گوش سپردن به اراجیف این آقایان که حتی از اصل دین هم خارج می‌شوند عواقب سوئی خواهد داشت. دین مبین اسلام انسان را بارها و بارها به اندیشیدن و تفکر دعوت کرده‌است.

وی خاطر نشان کرد: امروز با گسترش علوم و تخصصی‌شدن رشته‌های دانشگاهی هر فرد به شرط داشتن علم کافی می‌تواند فقط در رشته تخصصی خود اظهار نظر کند. بارها شاهد اظهار نظرات برخی در همه علوم بوده‌ایم که متاسفانه با شیوع کرونا گویا در علوم پزشکی و غیره نیز صاحب نظر شده‌اند. سوال من این است که چطور عده‌ای به خود اجازه می‌دهند در خصوص علوم نظامی، علوم انسانی، پزشکی، کشاورزی و … اظهار نظر کنند و خود را کارشناس، استاد استادها و دکتر دکترها بدانند؟ و چطور امکان دارد صدا و سیمای کشور جولانگاه این قبیل افراد باشد؟ چرا از اندیشمندان، اساتید دانشگاه و دانشجویان برتر کشور برای اظهارات کارشناسانه در تلویزیون استفاده نمی‌شود؟ البته که این سنگ‌اندازی‌های صدا و سیما و محافل برخی شبکه‌های تلویزیونی سالیان سال است که بر کسی پوشیده نیست. اما من به عنوان نماینده دانشجویان در یکی از انجمن‌های علمی کشوری، از صدا و سیما در خواست دارم از این رویه غلط روی برگردانده و میدان را به جوانان آگاه و تحصیل کرده کشور بسپارند.

علیزاده در خصوص پویش‌های فضای مجازی موسوم به مبارزه مردمی با کرونا، نه به تراریخته و بنیاد ملی سبک زندگی اظهار نگرانی کرد و افزود: عده‌ای با اهداف مشخص و جهت تخریب دانشمندان این آب و خاک کمپین‌های تقلبی و پویش‌های غیر علمی به راه انداخته‌ و فقط و فقط به بحث‌های غیرعلمی و خرافی یا تکفیر و توهین و تهدید به چهره‌های برتر علوم مختلف در کشور می‌پردازند. دانشمند برجسته بیوتکنولوژی کشاورزی را نفوذی و جیره خوار صهیونیست می‌نامند و بنده حقیر را نوچه ایشان صدا می‌کنند، در روز روشن و جلوی هم پالکی‌های خود در یک گروه مجازی یکی از اساتید پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی را با این لفظ که “ما آتش‌به‌اختیاریم مراقب خودتان باشید” تهدید می‌کنند و هیچ کسی نیست که دکان خرافه پراکنی و نفرت انگیزی این اشخاص را تخته کند.

وی افزود: بارها شاهد بوده‌ایم که تهمت‌های زیادی به دانشمندان بیوتکنولوژی و ژنتیک گیاهی وارد شده و در برخی محافل القاب زشت و زننده‌ای را به ما و همکاران ما نصبت داده‌اند. اما گناه ما چیست؟ گناه ما تلاش برای بومی سازی فناوری‌های نوین در کشاورزی و رونق بخشی به کشاورز و کشاورزی ایران است، عیب ما این است که صاحب برندهای ارگانیک نیستیم، ایراد ما تاجر نبودن ما است.من و همکاران من در حوزه‌ی کشاورزی همواره هوا دار مردمیم و نگرانی ما سلامت شماست. آقایانی که اساتید ما را تهدید می‌کنند بدانند ماه پشت ابر نخواهد ماند و به زودی ملت ایران چهره واقعی و طماع شما را خواهند دید.

در پایان رئیس شاخه‌ دانشجویی انجمن ایمنی‌ زیستی ایران ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید و نوروز اظهار داشت: آرزو دارم سال جدید سالی سرشار از سلامتی، رونق و نعمت و شادی برای مردم ایران عزیز باشد. متاسفانه اپیدمی کرونا و پیامدهای ناگوار آن شیرینی نوروز را به کام همه ایرانیان تلخ کرده است. لازم می‌دانم مراتب تسلیت خود را به تمام خانواده‌های عزادار اعلام کنم و از خداوند متعال برای آنها صبری جزیل مسئلت دارم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.