ایجاد مراکز رشد، مهم ترین راه اثربخشی مراکز پژوهشی

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی نخستین مرکز رشد واحدهای فناور بیوتکنولوژی کشاورزی کشور، صبح روز چهارشنبه، 18 بهمن ماه 96 طی مراسمی در محل پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در رشت افتتاح شد.

دکتر پژمان آزادی، قائم مقام فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی در این مراسم با بیان اینکه ایجاد مراکز رشد از موثرترین راهکارهای نقش آفرینی موسسات تحقیقاتی در کشور است، اظهار داشت: آفت بزرگی که مراکز رشد کشور را تهدید می کند عدم دقت کافی در پذیرش شرکت هاست که باعث می شود اثربخشی لازم در کشاورزی را هم نداشته باشند.

وی افزود: البته نباید انتظار داشت که همه شرکت های مراکز رشد موفق باشند و طبق نرم جهانی اگر 10 درصد شرکت ها هم موفق شوند، خوب و امیدبخش است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه کالیفرنیا به عنوان موفق ترین دانشگاه آمریکا در زمینه ایجاد مراکز رشد و حمایت از استارتاپ‌ها در فاصله سال های 1968 تا 2015 حدود هزار و 267 شرکت استارتاپی ایجاد کرده که تنها 670 شرکت فعال مانده اند که البته همین شرکت ها بالغ بر 20 میلیارد دلار فقط در ایالت کالیفرنیا ارزش افزوده ایجاد کرده اند.

استقبال شورای شهر رشت از همکاری واحدهای مرکز رشد در حل مشکلات شهر

دکتر علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز خرسندی از تاسیس مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی در این شهر اظهار داشت: مدیریت شهری و شورای شهر امروز این نیاز را احساس کرده اند که رفع مشکلات موجود مستلزم نوآوری و فناوری است و بر این اساس مرکز خلاقیت و فناوری را ایجاد کرده ایم که از پایان نامه ها و طرح های مرتبط با مدیریت شهری حمایت می کند.

وی افزود: با توجه به غنای علمی و پژوهشی در استان گیلان، معتقدیم مراکز خلاقیت می توانند زمینه پیشرفت استان را فراهم کنند.

علوی خاطرنشان کرد: شورای شهر از ارتباط مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی با دستگاه های اجرایی خصوصا در حوزه محیط زیست استقبال می کند و شخصا آمادگی دارم که به برقراری این ارتباط کمک کنم.

گفتنی است این مراسم با حضور دکتر خوش خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر حسینی معاون پژوهشی، دکتر آزادی قائم مقام فناوری، دکتر مومنی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری رشت، دکتر افراز مسئول راه اندازی و رئیس مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی استان گیلان، دکتر متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان، دکتر میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  گیلان، دکتر قربانی رئیس مجمع نمایندگان، دکتر علوی رئیس شورای شهر رشت و جمعی دیگر از مقامات محلی استان گیلان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد. بازدید از نمایشگاه دستاوردها، محصولات و توانمندی های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و  پارک  علم و فناوری  استان گیلان و در نهایت افتتاح مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی از جمله برنامه های این مراسم بود.

اخبار مربوط به این مراسم را در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.