دانش آموزان البرز رتبه نخست کارسوق ملی ژنتیک را کسب کردند

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز گفت: دانش آموزان این استان رتبه نخست کارسوق ملی مهندسی ژنتیک مدارس استعدادهای درخشان و جشنواره پژوهشگران جوان سمپاد را کسب کردند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، ابوالفضل شاه بیگ در گفت و گو با ایرنا گفت: تیم دبیرستان استعداد درخشان فرزانگان البرز با شرکت پرنیان صادقی، پانته آ علامی، مطهره شجاعی، ساینا عظیمیان در محور پژوهش عملی رتبه اول کشوری را در کارسوق ملی مهندسی ژنتیک و جشنواره پژوهشگران سمپاد به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان به مدت 2 روز با همکاری ستاد توسعة زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جشنواره پژوهشگران جوان شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزارشد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در دبیرستان دوره دوم علامه حلی یک تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دانش آموزان 6 استان و همچنین 54 دانش‌آموز که پروژه‌های برگزیده در زمینه زیست فناوری داشتند، شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از استان البرز سه تیم دانش آموزی در این کارسوق ملی حضور یافتند که توانستند رتبه سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

وی اضافه کرد: دانش اموزان دبیرستان فرزانگان 3 نیز به نام های سیده باران مهدوی حسینی، حنانه مردان، ریحانه محبوبیان و رخشیر رفیعی با موضوع باکتری های شب تاب روشی نوین درتولید نور مقام دوم را ازآن خود کردند.

وی افزود: تیم فرزانگان 5 متوسطه اول البرز نیز به نام پانیذ سنجری باموضوع بررسی تاثیر عصاره ساقه گوجه فرنگی بر روی ویرودر کارسوق مهندسی ژنتیک نیز مقام سوم کشوری را به دست آورد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 70 پروژه پژوهشی از میان 230 پروژه ارسال به دبیرخانه نمایشگاه کارسوق ملی مهندسی ژنتیک به نمایش درآمد.

استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 5 هزار نفر آن در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.