توسعه تحقیقات نانوتکنولوژی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی/برگزاری کارگاه نانو در پاییز

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از استقبال و حمایت وزارت جهاد کشاورزی از برنامه منسجم تحقیقات نانوتکنولوژی کشاورزی در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر خوش خلق سیما رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به هزینه های صورت گرفته در بخش نانو این پژوهشگاه گفت: با تمام تلاش های صورت گرفته از جانب محققین و پژوهشگران به جهت تولید دانش فنی میباست نگاه ویژه ای به سرمایه گزاری حاصل از فروش فناوری نیز وجود داشته باشد.

وی با تشکر از زحمات و تلاش های رییس بخش نانو ‍این پژوهشگاه در مدیریت و پیشبرد اهداف بخش گفت: یکی از اتفاقات شایسته در بخش نانو ارائه برنامه منسجم توسط دکتر لیلا مامنی بود که مورد استقبال و حمایت وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفت.

دکتر لیلا مامنی رییس بخش نانوتکنولوژی نیز در این نشست از ارائه شش  پروژه تحقیقاتی در حوزه نانوتکنولوژی کشاورزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد حاصل تحقیقات انجام شده به درآمدزایی از طریق فروش فناوری به شرکت های خصوصی منجر شود.

دکتر مامنی گفت: تولید نانو هیدروکسی آپاتیت با هدف کاربری در بخش کشاورزی در قالب کود های آهسته رهش فسفر در خاک مورد آزمایش قرارگرفته و قرار است در قالب طرح همکاری با شرکت هوم مورد بررسی قرار گیرد.

 وی همچنین گزارشی از روند پیشرفت پروژه نانو آفت کش آزادیراختین که یکی از پروژه های در دست اجرای بخش است ارائه داد.

دکتر مامنی در ادامه اعلام کرد: در سال جاری تعداد 5 تا 6 مقاله با ضریب تاثیر بالا از سوی محققان بخش منتشر خواهد شد.

رییس بخش تحقیقات نانوتکنولوژی کشاورزی از برگزاری اولین کارگاه آموزشی بین المللی در حوزه نانوفناوری در پژوهشگاه بیوتکنولوژی در پاییز سال جاری خبر داد و تصریح کرد: یکی از ضرورت ها و رویکرد های بخش نانو در سال جاری گسترش پروژه های بین المللی در قالب طرح های مشترک  است.

وی با قدردانی از حمایت های رییس پژوهشگاه و رفع برخی مشکلات مطرح شده در گذشته گفت: یکی از نیازهای اساسی بخش، اختصاص گلخانه جهت فعالیت پژوهشگران بود که خوشبختانه این مساله با مساعدت ریاست پژوهشگاه برطرف شد که نشان از اثر بخشی این نشست ها دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.