معاون رئیس جمهور: در حوزه تراریخته عقب نشینی نکنید

دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس حمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، صبح امروز اول مرداد ماه از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، صبح امروز، اول مرداد 97، از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد. وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های در خور توجه پژوهشگران ایرانی در حوزه کشاورزی برای تامین امنیت غذایی و دستیابی به خوداتکایی از جریان سازی علیه مهندسی ژنتیک و فناوری تولید محصولات تراریخته انتقاد کرد.

وی ادامه داد: منطقی نیست وقتی سالانه مجبور به واردات ده میلیون تن محصول تراریخته هستیم این محصولات را در داخل کشور تولید نکنیم. آیا تولید داخل حرام است و واردات حلال؟

دکتر صالحی افزود: پژوهشگران باید در مورد تراریخته به کار خود ادامه دهند و با روشنگری و تولید مقالات علمی فضای مناسبی برای تولید این محصولات در داخل کشور فراهم کنند.

وی تاکید کرد: برای تولید داخلی محصولات تراریخته در برابر جریان های مخالف عقب نشینی نکنید و مقاومت کنید.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های پژوهشگران پژوهشگاه بیوتکنولوژی گفت: در همه جای کشور نهادهایی هستند که تلاش می کنند کشور از آثار مفید فناوری در حوزه های مختلف بهره مند شود. در این میان کشاورزی و تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین حوزه ها است. کاری که شما می کنید بسیار خدا پسندانه و زیبا است.

دکتر صالحی تاکید کرد: نخبه های ایرانی که در خارج از کشور در حال تحصیل یا مشغول کار هستند سرمایه های عظیمی هستند که امروزه به مدد فناوری های ارتباطی می توان از وجود آن ها حتی در سایر کشورها برای پیشرفت ایران بهره برد.

در این بازدید دکتر غلامحسین طهماسبی، قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر نیراعظم خوش خلق سیما، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر شورای ملی ایمنی زیستی گزارش هایی را در مورد پیشرفت تحقیقات کشاورزی برای حل چالش های کشاورزی ارائه دادند.

اخبار بعدی بازدید رییس سازمان انرژی اتمی از پژوهشگاه بیوتکنولوژی را در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. نقی زاده می گوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.